Zdrowie

16-09-2022

Jak zmniejszyć apetyt?

Jak pokonać nadmierny apetyt?

Myślicie cały czas o jedzeniu? Nie możecie się w pełni najeść, a Wasze myśli krążą tylko wokół jedzenia? W niniejszym artykule przedstawię Wam kilka sposobów na zmniejszenie apetytu, aby jedzenie było dla Was przyjemnością, a nie ciągłym problemem!

Zanim przejdę do sposobów na zmniejszenie apetytu, po krotce napisze o różnicach pomiędzy głodem a apetytem, gdyż jest to dość często mylone. Głód to stan, w którym organizm wyczerpał zasoby energetyczne, a układ pokarmowy jest gotowy na przyjęcie kolejnego pożywienia. Apetyt zaś to sytuacja, w której cały czas myślimy o jedzeniu i co chwilę chcemy coś zjeść. Poniżej przedstawię Wam kilka praktycznych wskazówek jak zmniejszyć apetyt!

1. Jedźcie regularnie!

Regularne jedzenie zmniejsza apetyt, gdyż często jedzenie w małych porcjach o nieregularnych porach tylko wzmacnia apetyt. Większe porcje stabilizują uczucie apetytu przez co między posiłkami apetyt jest mniejszy, a Wasz organizm ma czas aby strawić spożyty posiłek.

2. Do każdego posiłku dodawajcie warzywa!

Najważniejsza zaletą dodawania warzyw do posiłków jest obecność błonnika, który pęcznieje w żołądku, rozciąga jego ściany, przez co organizm odczuwa sytość, a Wy będziecie mieć mniejszy apetyt.

3. Wypij szklankę wody przed posiłkiem!

Wypicie szklanki wody na 20-30 minut przed posiłkiem spowoduje, że będziecie czuć większą sytość po zjedzonym posiłku, dzięki czemu będziecie czuć mniejszy apetyt po posiłku. Bardzo dobrym pomysłem jest również wypicie szklanki wody pomiędzy posiłkami gdy dopadnie Was głód! Na chwilę zajmie to Wasz organizm, a Wy będziecie się uczyć zdrowych nawyków!

4. Jeśli masz wolny czas – zrób coś!

Ile razy mieliście tak, że nie mając nic do robienia – sięgaliście po coś do zjedzenia? Zamiast spędzenia czasu na kanapie – przeczytajcie książkę, pójdźcie na spacer, bądź pograjcie w ulubiona grę. Oderwie Was to od myślenia o jedzeniu, a dodatkowo możecie zadbać o swoje zdrowie lub nauczyć się czegoś nowego!

5. Grunt to wartościowe jedzenie!

Im bardziej obfite w składniki odżywcze będą Wasze posiłki, tym lepiej Wam będzie przetrwać pomiędzy posiłkami, a Wasze ciało nie będzie się domagało tak często jedzenia! Zadbajcie o odpowiednią podaż białka w diecie, gdyż powoduje ono przedłużone trawienie, przez co dłużej pozostaniecie najedzeni.

6. Jeśli masz już coś zjeść pomiędzy posiłkami – nie jedz słodyczy!

Najgorszą rzeczą jaką możecie zrobić gdy już zdecydujecie się na przekąszenie czegoś pomiędzy posiłkami jest zjedzenie czegoś słodkiego. Na chwilę zaspokoicie apetyt, lecz po krótkim czasie apetyt wróci w nadmiarze. Zamiast zjeść coś słodkiego – zjedzcie jakieś warzywo, bądź wypijcie szklankę wody!

Pamiętajcie, że nadmierny apetyt można pokonać – wystarczy tylko wprowadzić nieco zmian w swoje życie i Wasz organizm po jakimś czasie się przyzwyczai. Tak się dzieje ze wszystkim w życiu, że potrzeba trochę czasu na przyzwyczajenie, lecz gdy to już się stanie – jest o wiele lepiej! Najważniejsza jest regularność w tworzeniu dobrych nawyków żywieniowych, bo jak często powtarzam – dbacie o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, a powinno być ono stawiane zawsze na pierwszym miejscu!

Michał Lebiest

Trener personalny

regulations
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść
Why is it worth trusting us?
l s='Express shipping' mod='bpsocialproof'} Express shipping
SSL secure shopping SSL secure shopping
Freebies with every order Freebies with every order
Attractive loyalty program Attractive loyalty program
Follow us on Instagram #bodypak