FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Trening

MICHAŁ LEBIST - Aerobiczna 6 Weidera. Działa? Jak trenować?

  • 1185 odsłon
  • 0 komentarzy

Kto w dzisiejszym świecie nie chciałby mieć pięknie wyrzeźbionego brzucha, by móc swobodnie czuć się na plaży. Jednak każdy kto walczył o uzyskanie „kostki” na brzuchu, wie jak dużo pracy trzeba włożyć aby go uzyskać. Różne metody treningowe, diety – droga do uzyskania rezultatów jest różna, lecz każda związana jest z systematycznym działaniem.


Jednym z popularniejszych planów treningowych na szczupły brzuch jest Aerobiczna 6 Weidera. Jest to zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha i poprawiających ich rzeźbę. Cały plan trwa 42 dni i składa się z 6 ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim bez żadnych przerw (jedyna przerwa jest pomiędzy seriami i wynosi około minuty), a kluczowym momentem ćwiczenia jest zatrzymanie ruchu na 3 sekundy. Na początku do wykonania jest 1 seria, a objętość treningowa zwiększa się z dnia na dzień i na końcu wyzwania do wykonania są 3 serie po 24 powtórzenia każdego ćwiczenia, co oznacza, że będziesz musiał/a wykonać 432 brzuszki!!!

Głównym celem „A6W” jest wzmocnienie mięśni brzucha i zgubienie nadmiernej tkanki tłuszczowej znajdującej się w okolicach brzucha. Jednak czy samo wykonanie ćwiczeń da upragniony efekt i będzie korzystne dla organizmu?

Na początku należy wskazać, że samo ćwiczenie mięśni brzucha nie spowoduje, że zgubimy nadmierną tkankę tłuszczową. Nawet najlepsze ćwiczenia nie będą przynosić rezultatów bez odpowiedniego odżywiania. Wykonywanie Aerobicznej 6 Weidera wymaga przede wszystkim systematyczności i prawidłowej umiejętności wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Zła technika, objawiająca się m. in. odrywaniem odcinka lędźwiowego od ziemi, nadmierne zginanie odcinka szyjnego kręgosłupa, czy chociażby prawidłowy oddech, może prowadzić do wielu kontuzji. Nie jest to jednak jedyna wada treningu. Mięśnie brzucha – jak każdy inny mięsień, czy to mięśnie klatki piersiowej, grzbietu, nóg – potrzebują czasu aby się zregenerować, co wykonywanie „a6w” nam uniemożliwia, gdyż trening odbywa się dzień po dniu.

Jak każdy temat – ten również jest kontrowersyjny. Znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy każdego planu treningowego. Nie odbiegając jednak od tematu – Aerobiczna 6 Weidera z pewnością nie jest przeznaczona dla osoby początkującej, która pragnie w ten sposób zrzucić zbędny balast z brzucha. Nigdy same ćwiczenia nie poparte odpowiednią dietą nie spowodują cudownych wyników. Nikt jednak nikomu nigdy nie może odebrać chęci, więc jeśli jesteś osobą zaawansowaną, wszystkie ćwiczenia wykonasz prawidłowo i dotrwasz do ostatniego dnia – wyrobisz w sobie konsekwencję, wytrwałość, kondycję i wzmocnisz mięśnie brzucha.

Michał Lebiest
Trener personalny

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

6PAK Nutrition Light Whey Probiotics - 700g
49,00 PLN
Zobacz produkt
Sport Definition That's the Whey ISOLATE - 600g - 640g
69,00 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść