FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Trening

Pierwsze kroki na siłowni

  • 1576 odsłon
  • 0 komentarzy

Przez ostatnie kilka lat zauważa się duży wzrost osób zainteresowanych zdrowym trybem życia oraz różnego rodzaju aktywnością fizyczną. Wiele osób, jeśli nie większość - wybiera siłownię. W związku z tym nasuwa się tutaj pytanie – jak zacząć? Jest kilka rzeczy, które można polecić osobie początkującej.

  1. Przygodę z siłownią zacznij od zaplanowania celu. Określ, na czym chcesz skupić swoją uwagę – na redukcji tkanki tłuszczowej, na budowie masy mięśniowej czy może na zbudowaniu siły, wytrzymałości lub kondycji. Po pewnym czasie, Twój trening będzie musiał ulec pewnym modyfikacjom, ze względu na adaptację mięśni do dotychczasowego planu.
  2. Pierwszy kontakt na siłowni nie powinien być próbą realizacji jakiegokolwiek programu dla profesjonalistów. Optymalnym programem na początek jest „full-body workout”, czyli trening ogólnorozwojowy zahaczający o wszystkie grupy mięśniowe.
  3. Nastaw się pozytywnie – nowe bodźce dla Twoich mięśni, jakimi są ćwiczenia na siłowni mogą sprawić, że początki nie będą należały do najłatwiejszych. Musisz nastawić się na opóźnioną bolesność mięśni (DOMS), a także na wolne efekty. Ćwiczenia na siłowni wymagają cierpliwości i konsekwencji. Nie poddawaj się, a efekty przyjdą.
  4. Przed wejściem na salę treningową zadbaj o to, aby mieć obuwie na stabilnej podeszwie, a także w miarę możliwości strój sportowy niekrępujący ruchów.
  5. Po przekroczeniu progu sali treningowej udaj się na rozgrzewkę. Doprowadzenie organizmu do odpowiedniej temperatury, tętna, pobudzenie mięśni przed właściwym wysiłkiem jest bardzo ważne i może uchronić Cię przed wieloma kontuzjami.
  6. Zanim wykonasz ćwiczenie, skorzystaj z rady innych ćwiczących lub instruktora, będącego w tym czasie na siłowni. Błędna technika może być przyczyną wielu kontuzji. Początkowo powinieneś używać małych ciężarów, aby zapoznać się z techniką oraz przyzwyczaić ciało do nowych bodźców.
  7. Pamiętaj, aby trening zaczynać od ćwiczeń na duże grupy mięśniowe (nogi, plecy, klatka), a następnie trenuj małe partie mięśniowe (barki, biceps, triceps, łydki).
  8. Odpowiedni czas na regenerację między sesjami treningowymi jest jednym z najważniejszych aspektów dla rozwoju mięśni, równie ważnym jak sam trening. Duże grupy mięśniowe muszą odpoczywać dłużej niż te mniejsze. Dla Ciebie, jako początkującego właściwe będzie trenować co 2-3 dni.

W dużym skrócie: ćwicz, jedz, śpij i od nowa. Nastaw się pozytywnie na wysiłek fizyczny i ciesz się systematycznymi postępami.

Promotorzy BODYPAK
Pasjonaci sportów i zdrowego stylu życia

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść