FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Dieta i przepisy

MAGDA: GOFRY BEZGLUTENOWE W DWÓCH ODSŁONACH

  • 2068 odsłon
  • 0 komentarzy

Dla osób, które unikają w diecie glutenu lub przeprowadzają redukcję, gofry to temat tabu, ewentualnie miłe wspomnienie pobytu nad morzem. I dobrze, takie gofry powinny zostać tylko wspomnieniem ;) Udowodnię, że niewielkim nakładem pracy można w swojej kuchni przygotować pyszne i zdrowe gofry, które śmiało można włączyć do codziennej diety.
Moja propozycja jest wersją absolutnie podstawową (zachęcam do dalszego eksperymentowania) i banalną - nie może się nie udać!


Bazą gofrów jest oczywiście mąka - ja proponuję gryczaną. Gryka jest źródłem mikroelementów, takich jak selen, cynk, mangan czy miedź oraz makroelementów: wapń, magnez, potas. W tej chwili nie ma już najmniejszego problemu ze zdobyciem takiej w jakimkolwiek markecie. A jeśli problem by się jednak pojawił, wystarczy kupić kaszę gryczaną (polecam niepaloną - ma zdecydowanie łagodniejszy smak, dodatkowo jest bardziej odżywcza, bo nie została poddana działaniu temperatury) i zmielić ją w młynku do kawy.
Poza mąką potrzebne będzie jeszcze jajo, masło klarowane, woda gazowana, sól, pieprz i kurkuma! Nie polecam zbyt obfitego dosypywania ze względu na jej specyficzny posmak, polecam jednak jej dodatek ze względu na niesamowicie cenne właściwości. Głównym składnikiem kurkumy jest jest kurkumina, jeden z najmocniejszych przeciwutleniaczy, który działa przeciwzapalnie, przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie i antynowotworowo. Dodany do kurkumy pieprz zwiększa biodostępność kurkuminy, dlatego warto stosować je w duecie.

Zabieramy się do pracy!



Na dwa gofry - grubaski

PRZYGOTUJ:

mąkę gryczaną 50 g
jajo
masło klarowane 5 g
kurkumę, sól, pieprz
wodę gazowaną - „na oko”
gofrownicę ;)

MOJE DODATKI:

mleczko kokosowe - 2 łyżki
odżywka białkowa- 10 g
kakao gorzkie - 5 g
rukola
jajo
owoce


1. do wysokiego naczynia wbij umyte i sparzone wrzątkiem jajo, masło, dodaj trochę wody i zacznij mieszać (polecam użyć miksera z ubijaczką).
2. dosyp mąkę, kurkumę, sól i pieprz, i w razie potrzeby wodę - nie podałam dokładnej ilości, ale konsystencja powinna być gęściejsza od masy na naleśniki.
3. gotową masę odstaw na minimum kwadrans - spokojnie może odstać sobie nawet przez noc w lodówce.
4. wylej masę na rozgrzaną gofrownicę - dzięki dodaniu masła do ciasta, gofry nie powinny przywierać.
5. zapiekaj - u mnie ok. 20-30 minut (wszystko zależy od tego, jaką masz gofrownicę).


Ja przygotowałam wersję wytrawną - z rukolą i jajem sadzonym, i na słodko - mleczko kokosowe wymieszałam z dodatkiem wheya i kakao, na wierzch nałożyłam owoce.



2 sztuki bez dodatków to: 11 g B/11 g T/ 40 g W i 305 kcal


SMACZNEGO!


Magda Suchan
Promotor Bodypak @formanawidelcu

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Weider Nut Protein Spread - 250g
32,90 PLN
Zobacz produkt
Sport Definition Choconutto [krem orzechowo-czekoladowy] - 250g
29,00 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść