FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Trening

Niezbędnik na siłownie, czyli motywacja na treningu to nie wszystko!

  • 1955 odsłon
  • 0 komentarzy

Dbając o swoją sylwetkę zazwyczaj zwracamy uwagę na podstawowe kwestie jak dieta, suplementacja i odpowiedni trening. Poprawnie dobrane wyżej wymienione założenia w połączeniu z odpowiednią motywacją są niemalże kluczem do sukcesu. Nie zapominajmy jednak, iż w osiągnięciu postawionego sobie wcześniej celu mogą nam także pomóc wszelkiego rodzaju akcesoria treningowe.


Akcesoria treningowe nie tylko ułatwią nam wykonywanie niektórych ćwiczeń, ale przede wszystkim zabezpieczą nasze zdrowie i poprawią komfort treningu. Zatem w które z nich powinniśmy zainwestować w pierwszej kolejności?

Oto lista najważniejszych i najczęściej używanych:
1. Rękawiczki treningowe, gripy:
Popękane dłonie, odciski, otarcia, zgrubienia, wyślizgiwanie się hantli z dłoni – to najczęstsze problemy i dyskomforty, dla których sięgamy po rękawiczki treningowe. Oferta na rynku jest bardzo szeroka i na pewno każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Jedni potrzebują mocnych, trwałych rękawiczek skórzanych, które będą służyć nam długimi latami, ponieważ osoby takie nie wyobrażają sobie treningu bez rękawiczek. Innym wystarczą bardzo popularne w ostatnim czasie gripy, które zakładamy tylko na wewnętrzną część dłoni, dzięki czemu spełniają bardzo podobną rolę do rękawiczek treningowych.

2. Pasy treningowe:
Ten rodzaj akcesoriów treningowych należy chyba do najbardziej niezbędnych, zwłaszcza u trójboistów w trakcie bardzo ciężkich ćwiczeń siłowych. Podczas wykonywania przysiadów czy martwego ciągu nasz odcinek lędźwiowy kręgosłupa jest narażony w bardzo wysokim stopniu na obciążenia związane z dźwiganiem ciężaru. Zastosowanie takiego pasa zmniejszy przeciążenia w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, a także zmniejszy ciśnienie w tłoczni brzusznej i zabezpieczy nasze organy wewnętrzne. Jest to główna korzyść, dla której osoby trenujące sięgają po pasy treningowe. Ale to nie jest koniec ich zalet! Kiedy cały trening wykonujemy w takim pasie zmniejszamy zaangażowanie mięśni brzucha w trakcie wykonywania danych ćwiczeń. Jak powszechnie wiadomo mięśnie brzucha pracują w każdej pozycji naszego ciała (stojąc, leżąc, siedząc), a więc podczas treningu będą one wykonywały jeszcze większą pracę. Co za tym idzie mięśnie proste i skośne brzucha mogą wbrew naszej woli znacznie się rozbudować, a więc przyczynić się do większego obwodu w naszej talii. W sportach sylwetkowych nie jest to pożądane, ponieważ tutaj dążymy do jak najmniejszego obwodu w talii, co przy rozbudowanych plecach daje efekt tzw. „sylwetki V”. Zawodnicy sportów sylwetkowych zaczęli więc używać pasów treningowych, aby zmniejszyć zaangażowanie mięśni brzucha w trakcie treningu, co pozwoliło zachować w ryzach obwody w talii. Kiedy używamy pasa pamiętajmy o tym, aby bardzo mocno go zacisnąć, ponieważ zbyt luźny pas może okazać się niebezpieczny dla naszego zdrowia i coś, co miało zapobiegać wszelkiego rodzaju kontuzjom może okazać się jej przyczyną.

3. Paski i haki treningowe:
Bardzo przydatne akcesoria przede wszystkim podczas treningu pleców, kiedy dźwigamy duże ciężary (lub przykładowo ściągamy drążek wyciągu górnego), a nasze przedramiona nie wytrzymują, ponieważ tak mocno musimy ścisnąć gryf lub drążek. Haki treningowe są używane raczej tylko i wyłącznie do martwego ciągu, natomiast paski możemy użyć w wielu ćwiczeniach (chociażby we wcześniej wspomnianym ściąganiu drążka wyciągu górnego lub też przy przyciąganiu uchwytu wyciągu poziomego do brzucha). Pamiętajmy jednak o tym, że haki treningowe mogą okazać się dla nas niebezpieczne! Kiedy dźwigamy obwiązany ciężar paskami z podłoża możemy w każdej chwili wypuścić go z dłoni, kiedy poczujemy przykładowo ból w odcinku lędźwiowym, lub jakikolwiek inny dyskomfort. Wówczas paki samoczynnie się odwiążą i sztangę spokojnie możemy wypuścić z dłoni. Przy zastosowaniu haków treningowych niestety takiej możliwości nie mamy i musimy razem z ciężarem zejść jak najniżej, aby odłożyć ciężar.

4. Usztywniacze:
Bardzo często wśród osób trenujących słyszymy o bólu w stawach. Zazwyczaj są to stawy łokciowe lub kolanowe, a także bóle w nadgarstkach. Pomijając poprawność treningową w trakcie wykonywania danego ćwiczenia pomocne mogą okazać się usztywniacze, które złagodzą doskwierający nam ból. Warto także zaopatrzyć się w suplementacje poprawiającą ruchomość stawów, ponieważ ich ból może nie wynikać z niepoprawności wykonywania ćwiczeń lub braku owych akcesoriów, ale właśnie poprzez braki w diecie w niezbędne składniki.


Podsumowanie:
Odpowiednia dieta, trening oraz suplementacja to podstawa w każdej dyscyplinie sportowej! Ale czy to wszystko? Dla niektórych bowiem akcesoria treningowe mogą się okazać nie tylko bardzo pomocne, ale w niektórych sytuacjach wręcz niezbędne do wykonania konkretnych ćwiczeń w trakcie treningu.

Piotr Hapek
ZAWODNIK, TRENER, DORDCA DS. SUPLEMENTACJI

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Power System Pas skórzany Powerlifting Belt 3800 - 1 szt.
94,80 PLN
Zobacz produkt
Trec Rękawice PROFI BROWN
30,00 PLN
Zobacz produkt
MEX Paski Lifting Straps Black - 1 komplet
29,00 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść