FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Dieta i przepisy

SMOOTHIE BOWL - micha szczęścia

  • 1540 odsłon
  • 0 komentarzy

Smoothie bowl to już nie zwykłe smoothie, to prawdziwa micha obfitości, która może być zarówno propozycją śniadaniową, potreningową, jak i deserową. Od smoothie różni się tym, co dodamy do zblendowanej już masy - w praktyce oznacza to, że zjedzenie takiego posiłku zajmie nam więcej, niż 15 sekund, dodatkowo nasyci nas bardziej.


Ilość przepisów na smoothie bowl jest nieskończona, ogranicza Cię tu jedynie zawartość lodówki i wyobraźnia ;) Dziś zaproponuję swoją wybraną wersję, ale najpierw przedstawię kilka pomysłów na bazę, która będzie dobrym punktem wyjścia dla kolejnych kombinacji.

1. BANAN - najlepiej zmrożony, wówczas nada mieszance bardziej zbitą, lodową postać.
2. AWOKADO - świetne źródło tłuszczu, ale też sposób na kremową konsystencję.
3. OWOCE - w wyborze absolutna dowolność! Owoce jagodowe rewelacyjnie sprawdzą się w zmrożone.
4. ZIELENINA - ilość zależy od tego, jak bardzo ją akceptujesz ;) A co można dodać? Szpinak, jarmuż, seler naciowy, natkę pietruszki, liście rzodkiewki, sałaty, cukinię - żeby nie marnować resztek, nie miej oporów przed mrożeniem.
5. WODA? Może być, ale możesz spróbować też mleka roślinnego, jogurtu, wody kokosowej.
6. TROCHĘ TŁUSZCZU - zależy, jak bardzo sycący ma być ten posiłek. Możesz dodać trochę oliwy czy dowolnego oleju.
7. TROCHĘ BIAŁKA - jeśli zależy Ci na tym, żeby w posiłku było jego konkretne źródło, możesz dodać np. białko w proszku (serwatka/białko roślinne).
8. CO NA WIERZCH? Kiedy zblendujesz już smoothie, pora na dodatki: płatki owsiane, ryżowe, jaglane, kasza gryczana, jaglana, wiórki lub chipsy kokosowe, kakao, pestki dyni, słonecznika, siemię lniane, nasiona chia, migdały, orzechy, pokrojone owoce, owoce jagodowe.



MOJA smoothie bowl:

  • miarka białka - u mnie That’s the Whey o smaku lodów waniliowych do kupienia w BODYPAK.PL
  • jarmuż - dużo!
  • zmrożony banan
  • mrożone wiśnie
  • pół awokado
  • woda mineralna


Na wierzch dodałam:

  • nasiona chia
  • siemię lniane
  • wiórki kokosowe
  • orzechy włoskie
  • wiśnie


Ile kcal sobie zaserwowałam? Około 700 kcal, w tym 35g białka, 35 g tłuszczu i 60 g węglowodanów.


Magda Suchan
Promotor Bodypak @formanawidelcu

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Sport Definition That's The Whey - 700g
59,00 PLN
Zobacz produkt
Diet Food Olej Kokosowy [EXTRA VITRGIN] - 1000ml
44,90 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść