Hot Deals | check it! Free shipping for orders over 1000 PLN! Code: DD1000
Dieta i przepisy

Przepis na Konjak po azjatycku

  • 1772 odsłon
  • 0 komentarzy

Dość dużym zainteresowaniem cieszą się produkty "zero kalorii". Szukamy mniej kalorycznych zamienników, które pozwolą nam jeść więcej, w taki sposób, aby nie przekładało się to na nasz wygląd i wagę. We mnie ciekawość wzbudził makaron Konjak, który kiedyś już próbowałam przyrządzić jednak nie podbił on moich kubków smakowych. Z uwagi na to, że łatwo się nie poddaję postanowiłam przyrządzić go jeszcze raz i nie zawiodłam się ponieważ w połączeniu ze smakami Azji wyszło mi przepyszne danie, na które przepis przedstawie poniżej. Makaron Konjak ma nie tylko bardzo mało kalorii, ale również jego najcenniejszą właściwością jest wysoka zawartość błonnika. Konjac oprócz zawartości witamin, zawiera również mikroelementy takie jak żelazo, potas i wapń.

Składniki:

  • pierś z kurczaka
  • sos sojowy
  • imbir
  • łyżka miodu
  • cebula dymka
  • olej sezamowy
  • olej rzepakowy
  • odrobina alkoholu u mnie białe wino
  • papryka
  • cukinia
  • czerwona cebula
  • czosnek
  • chilli
  • kiełki
  • makaron Konjak
  • anyż
  • sezam
  • łyżeczka skrobii ziemniaczanej

Sposób przygotowania:

1. Pokrój paprykę w kostkę, cebulę w piórka, czosnek w palsterki. Z cukini wydrąż środek i pokrój ją pod kątem na średnie kawałki. Kurczaka zamarynuj w
sosie sojowym, imbirze, czosnku i miodzie.
2. Rozgrzej bardzo mocno patelnię z łyżeczką oleju sezamowego i dwoma łyżeczkami oleju rzepakowego. Przesmaż kurczaka, aż się zarumieni i ściągnij go z patelni na talerz.
3. Zaraz po tym dodaj na tą patelnię pokrojone warzywa wraz z czosnkiem i przesmaż przez chwilę. Następnie dodaj kurczaka z talerza i podlej lekko marynatą i winem, w której moczył się wcześniej kurczak.

4. Przelej wodą makaron Konjak i dodaj do potrawy.

5. Wymieszaj pół szklanki wody ze skrobią ziemniaczaną i dodaj pół łyżeczki oleju sezamowego i sosu sojowego. Zalej uzyskanym sosem nasze danie i delikatnie mieszaj.
6. Jeśli danie wchłonęło całą wodę dolej pół szklanki bulionu lub zwykłej przegotowanej wody, tak aby sos wszystko obtoczył.
7. Na koniec dodaj sezam, skrop danie limonką i dodaj cebulę dymkę i kielki jako dekorację.

Inspirację na to danie czerpałam od znajomego kucharza, który zapewnił mnie, że ten makaron świetnie czuje się w azjatyckim wydaniu. Miał w 100% rację i na pewno będzie on cześciej gościł na moim talerzu.

Izabela Mencel
Team Bodypak

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Diet Food Makaron Konjac Fettucine - 200g
7,29 PLN
Zobacz produkt
LiteFOOD Makaron Konjac & Owies Penne - 1000g
20,90 PLN
Zobacz produkt
LiteFOOD Makaron Konjac & Owies Spaghetti - 1000g
20,90 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść