25% OFF on the cheapest product CODE: DEAL25

Optymalizacja diety - jak to zrobić?

Na początku chciał bym wam przybliżyć pojęcie diety, wydaje się banalne ale jest ono często złe interpretowane i błędnie rozumiane przez ludzi. Dieta to nic innego jak spersonalizowany model żywieniowy, czyli teoretycznie codziennie jedząc produkty o dużym stopniu przetworzenia ( fastfoody, słodycze itp) jesteśmy na diecie. Wydaje się to absurdalne ale tak jest, trzeba tylko zastanowić się czy taki model żywieniowy jest dla nas optymalny , da nam jakieś profity czy w dłuższym okresie czasu może powodować zaburzenie pracy organizmu.

Od czego zacząć optymalizując nasz plan żywieniowy?

Zdecydowanie warto było by określić cele w jakich osiągnięciu ma nam dieta pomoc. Pomoże nam to ustalić ogólne zapotrzebowanie energetyczne naszej diety i ukierunkować ja na konkretny cel- deficyt kcal w naszej diecie umożliwi sięganie bo rezerwy tkani tłuszczowej oraz redukcje masy ciała i poprawę jego kompozycji i analogiczne nadwyżka kcal w stosunku do naszego wydatku energetycznego umożliwi stworzenie optymalnego środowiska do rozwoju mięśni czy lepszej ich regeneracji.

Dobór makroskładników

Kolejnym ważnym aspektem będzie dobór rozkładu poszczególnych makroskładników : białek, węglowodanów i tłuszczy zależnie od naszych celów oraz rodzaju podejmowanej aktywności fizycznej oraz etapu na jakim obecnie jesteśmy jeśli chodzi o całościowy plan działania. Rozkład makroskładników jest kwestia bardzo indywidualna, dietetyka nie jest to dziedzina ścisła wiele zmian i manipulacji w diecie dobiera się na zasadzie obserwacji organizmu i wyciągania wniosków bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu. Schemat żywieniowy danej osoby, dla drugiej mając na uwagę zróżnicowanie gatunku może zupełnie się różnić po mimo że dwa osobniki wydaje się na pierwszy rzut oka podobne ( ten sam wiek, wzrost, masa ciała). Tutaj zawsze musimy każdy przypadek rozpatrywać indywidualnie!!!
Pamiętać też trzeba, że nasz organizm potrzebuje też mikro elementów, czyli witamin i minerałów, ich niedobór lub nadmiar może prowadzić do zaburzeń  funkcjonowania całego organizmu. Wchodzą w skład: płynów ustrojowych, niektórych enzymów, itp. Wywierają również wpływ na regulację czynności narządowych czy gruczołów.


Nie możemy zapomnieć również o płynach, które są nam niezbędne!! Ciało osoby dorosłej w 60% składa się z wody. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, regulując temperaturę naszego ciała, rozprowadzając substancje odżywcze w naszym organizmie, odpowiada za wielkość komórek naszego ciała od czego zależy ich komunikacja i przesyłanie impulsów nerwowych. Dla tego zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu bazując na wodach wysoko i średnio mineralizowanych, które dostarcza nam również elektrolitów!

Podsumowanie

Słowem podsumowania dieta jest nie ważnym narzędziem w kształtowaniu zdolności naszego organizmu oraz jego poprawnej kompozycji, trzeba tylko pamiętać by było ona spersonalizowana , urozmaicona oraz bazowała na produktach o niskim stopniu przetworzenia. Przy odpowiednim odżywieniu pomagają nam też suplementy diety, które w łatwy sposób mogą pomóc nam wyregulować niedobory w naszej diecie a tym samym maksymalizować efekty naszej ciężej pracy!!

Mikołaj Szyszka

Trener personalny, promotor Bodypak

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść