25% OFF on the cheapest product CODE: DEAL25

Jak nie przytyć podczas kwarantanny? – część 4 – zajadanie nudy

Kontynuując cykl tekstów mających wspomóc Was w walce z pokusami i pozwolić uniknąć nadprogramowych „kilogramów na budziku” po przymusowym pobycie w domu wkraczamy na jeden z bardziej problematycznych aspektów – jedzenie z nudy. Jak sobie z nim poradzić? Najprościej byłoby powiedzieć „znajdź sobie zajęcie” – jednak ani to tak proste, ani oczywiste.

Jak najbardziej – regularne zajmowanie czymś zarówno głowy, jak i rąk jest najlepszym rozwiązaniem minimalizującym ryzyko zajadania nudy, podejść do niego musimy jednak holistycznie i dobrze zastanowić się jak „ugryźć temat” by nie polec.

Plan dnia i nie tylko

Część z nas ma w zwyczaju codzienne funkcjonowanie według określonego planu/schematu – oni ten akapit mogą przeskoczyć. Pozostali powinni rozważyć przygotowanie konkretnych planów/spisu zadań na ten konkretny dzień. Na temat planowania/logistyki żywieniowej napiszę parę słów kolejnym razem, dziś zastanówmy się nad innymi kwestiami. Zadbaj o to by nie pozostawiać zbyt wiele przypadkowi – po wstaniu z łóżka (lub nawet dnia poprzedniego) zaplanuj co chcesz zrobić tego dnia – uprzątnięcie pajęczyn, mycie okien, opracowanie nowych zagadnień do pracy/szkoły, może zgłębienie dawno odkładanej książki/czasopisma/artykułu naukowego – nie licz tylko na Netflixa. Toć seanse filmowe lubią przekąski, nieprawdaż?;-) Pamiętaj, że możesz planować nawet z parodniowym/tygodniowym wyprzedzeniem np. w niedzielę na cały przyszły tydzień.

Nie zaniedbuj więzi rodzinnych

Ze znajomymi się nie spotkasz, ale członków rodziny/domowników masz przy sobie – zaplanujcie wspólne planszówki, kalambury czy spacer po lesie, zorganizujcie się we wspólnym sprzątaniu mieszkania, domu, piwnicy czy garażu – zintegrujecie się, spalicie nieco kalorii, a przy okazji nie będziecie zastanawiać się tylko nad tym „co by tu zjeść w wolnej chwili”. Możesz też próbować gotowania z dziećmi – gwarantuję, że zajmie to więcej czasu (zarówno przygotowanie, jak i sprzątanie!), a przy okazji zaszczepicie w młodszym pokoleniu zdrowe nawyki!

Nie odmawiaj sobie wszystkiego

Już samo ograniczenie codziennych aktywności w związku z sytuacją na świecie istotnie obciąża nas psychicznie. Dodatkowe ograniczenia narzucane przez nas samych może tylko wzbudzać frustrację, a ta – skłaniać do zajadania stresu. Czas ograniczeń z którym aktualnie się zmagamy nie jest dobrym pomysłem na rezygnację z konkretnych grup produktów, zmuszanie się do nielubianej formy aktywności (jeśli nie lubisz bieżni – nie biegaj na niej, zaplanuj trening na rowerku stacjonarnym, tabatę lub nieco skakania na skakance ) czy redukcję – wyobraź sobie nadmiar czasu, niemożność uprawiania uprawionego sportu i przewlekły głód (mniejszy bądź większy, ale na redukcji będzie on jednak zawsze) – to nie może się dobrze skończyć.

Śpij

Tak, jestem nieco monotematyczny, ale sen naprawdę jest ważny. Jego niedobór predysponuje do zwiększonego odczuwania głodu i wzmożonego apetytu, ale także… wydłuża dobę. Jeśli mniej śpisz – więcej czasu jesteś „aktywny”, masz więcej czasu na odczuwanie głodu i „szukanie czegoś do schrupania”.

Podsumowanie

Czy powyższe rady są odkrywcze? Dla większości pewnie nie. Czy są użyteczne i skuteczne? Z pewnością tak. Czy są trudne do wprowadzenia? Oczywiście, że nie. Jeśli podliczyć „rachunek zysków i strat” – grzech nie skorzystać, nieprawdaż? ;-)

Paweł Szewczyk

Magister Dietetyki

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Olimp Matrix Pro 32 High Protein Bar - 80g
6,99 PLN
Zobacz produkt
6PAK Nutrition Protein Wafer - 40g
4,99 PLN
Zobacz produkt
BioTech Protein Wafer - 35g
8,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść