15% OFF FOR ORDERS OVER 250 zł CODE: SAVE15

Jak nie przytyć podczas kwarantanny? – część 7 – aktywność nietreningowa

Bezczynność Cię dobija, masa ciała rośnie, a na brzuchu pojawiają się kolejne fałdki? Mam szczerą nadzieję, że nie i robisz co w Twojej mocy by nie akumulować dodatkowych kilogramów w sytuacji „unieruchomienia”, dziś natomiast spróbuję podpowiedzieć Ci co jeszcze możesz zrobić by wyglądać i czuć się lepiej, a przy tym zadbać o zdrowie organizmu.


W ostatniej części wspomniałem, że większość z nas wykonuje parę tysięcy kroków każdego dnia. Zależnie od rodzaju wykonywanej pracy, temperamentu i sposobu spędzania wolnego czasu może to być parę, a czasem nawet paręnaście tysięcy kroków. Aktualnie jednak w większości przypadków nie przekraczamy tysiąca, no, przy dobrym układzie dwóch tysięcy kroków. To mniej niż zalecają towarzystwa kardiologiczne, a dodatkowo różnica paru-parunastu tysięcy kroków to różnica w kaloriach i to nie byle jaka. Co więc możemy zrobić by temu zaradzić? Pierwszą kwestia jest omówiony w ostatnim tekście plan aktywności – jego wykonanie i przestrzeganie, prócz tego możemy zadbać jednak i o czas „pozatreningowy” – w jaki sposób?

„Prosty” plan na ruch


Skoro siedzisz w domu, a Twoja codzienna liczba korków oscyluje wokół „szalonego” tysiąca – rób co w Twojej mocy by ruszać się więcej. Idziesz po kolejną kawę do kuchni? Rób pajacyki albo jakikolwiek skip (A lub C będzie najkorzystniejszy jeśli Twoja kuchnia nie ma metrażu >20m2;-), skip B polecamy w większych pomieszczeniach), czy chociażby przysiady do momentu aż ekspres przygotuje gorący napój. To sposób, który osobiście wykorzystałem kiedyś w przypadku jednej z podopiecznych której napięty grafik nie pozwalał na „wplecenie” treningów do planu dnia. Zaobserwowaliśmy że pije bardzo dużo kawy – każde oczekiwanie na kolejną filiżankę okraszała przysiadami – ten element pozwolił nam przełamać stagnację w redukcji.
Inna sytuacja - wstajesz od komputera rozprostować kości (wypadało by to robić co najmniej na 5-10minut po każdych 45-60 minut „gapienia się w ekran”)? Machnij parę burpees, weź do ręki skakankę lub (to wersja dla odważnych) – zrób tabatę! W tym ostatnim przypadku możesz się ostro zasapać, ale jednocześnie ruch gwarantuje lepsze dotlenienie i zastrzyk endorfin – będzie łatwiej się skupi!
Coś co misiaczki lubią najbardziej - oglądasz wieczorem ulubiony serial? Postaraj się w czasie jego trwania porozciągać albo wykonać ćwiczenia mobilizujące – nie zgubisz wątku, a zadbasz o zdrowie i sylwetkę!

Podsumowanie


Mam świadomość, ze powyższe propozycje mogą nie wydawać się zbytnio odkrywcze dla patrzących „z boku”, przeanalizujcie jednak – ilu z Was stosuje takie zabiegi w swojej codziennej praktyce? Pomyślcie ile więcej ruchu, spalonych kalorii, dotlenienia i uśmiechu więcej mogło by być w Waszym życiu gdyby parokrotnie w ciągu dnia zastosować tak krótki i proste „treningi” – jednorazowo to niby nic, w perspektywie całej doby natomiast – już paręnaście minut intensywnego wysiłku. Tak więc – do dzieła!

Paweł Szewczyk

Magister Dietetyki

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Essence Omega 3 - 90 kaps.
29,00 PLN
Zobacz produkt
BioTech Grip Pad (Nakładki na dłonie) - 1 komplet
39,99 PLN
Zobacz produkt
Power System Mata do ćwiczeń FITNESS YOGA MAT 4014 ORANGE
46,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść