25% OFF on the cheapest product CODE: DEAL25

Jak nie przytyć podczas kwarantanny? – część 10 – jadłospis dla kobiety w czasie pobytu w domu

Przed Wami ostatni tekst z cyklu „Jak nie przytyć podczas kwarantanny” – w dziewięciu poprzednich postarałem się Wam naświetlić zarówno teoretyczne podwaliny prawidłowego postępowania, jak i garść praktycznych porad mogących ułatwić utrzymanie formy w tym trudnym dla wszystkich aktywnych czasie. Poprzednia część skupiała uwagę na jadłospisie dla przeciętnego mężczyzny, dziś natomiast warto zwrócić się w stronę płci pięknej.


Na śniadanie chciałbym zaproponować „śniadaniowy klasyk”, a więc uwielbianą przez większość, sycącą i pożywną jajecznicę z dodatkiem pieczywa typu graham, a także świeżą zieleniną. Do przygotowania tego posiłku będziecie potrzebowali 2 jajek klasy L, 2 bułek grahamek, dwóch garści roszponki i nieco szczypiorku. Warto zadbać także o odrobinę świeżo mielonego pieprzu i czarnuszki, a także szczyptę soli.
Jajecznicę przygotowujemy beztłuszczowo na patelni z nieprzywieralną powłoką (nic nie stoi na przeszkodzi by zamiast jajecznicy przygotować jajka sadzone, gotowane bądź w koszulkach), następnie posypujemy je świeżo siekanym szczypiorkiem i podajemy z opłukaną roszponką i podpieczonymi (opcjonalnie) bułkami (możesz oczywiście zastąpić je chlebem)

Obiad + kolacja to po raz kolejny propozycja „podwójna” – tym razem przedstawiam Wam tortille z kurczakiem i mozzarellą. Jest szansa, że unikniecie poszukiwania towarów. deficytowych jakimi ostatnio są ryże i makarony, choć i z plackami do tortilli nie bywa kolorowo (ale te zawsze możecie przygotować sami poświęcając dosłownie parę chwil!). Do przygotowania dzisiejszej propozycji będziecie potrzebować parę liści sałaty rzymskiej lub kapusty pekińskiej, 200g mięsa z piersi kurczaka lub indyka, 2 placków (klasycznych, po ok. 60g), dwóch ogórków kiszonych, połówki papryki, 1 marchewki, dwóch łyżek jogurtu naturalnego i połówki kuli mozzarelli light.
Mięso oczyszczamy, kroimy w dowolne cząstki, marynujemy w ulubionych przyprawach, a po co najmniej 30 minutach smażymy beztłuszczowo. Warzywa myjemy, siekamy w drobniejsze części, ser odsączamy i kroimy w kostkę. Następnie podpiekamy na suchej patelni (lub w grillu elektrycznym) placki, smarujemy je odrobiną jogurtu i wypełniamy farszem.

Jako przekąskę lub podwieczorek proponuję owocowo-zbożowo-orzechową wariację jogurtu, a więc po raz kolejny wysokowartościowe białko z dodatkiem owoców.
Przygotujcie kubek jogurtu naturalnego (200g), 1 grejfruta, 1 jabłko, 3 łyżki (30g) płatków owsianych (najkorzystniej zwykłych, choć górskie też nie będą złym wyborem) oraz łyżkę (15g, średnio 2 sztuki) orzechów włoskich. Wymieszajcie całość dodając wedle gustu nieco kakao, cynamonu lub słodzika. Jeśli wolicie by płatki były nieco chrupiące – podprażcie je na suchej patelni, jeśli natomiast zależy Wam na tym by były miękkie – pozostawcie je w jogurcie na paręnaście minut.

Po raz kolejny nie musicie spędzać w kuchni zbyt wiele czasu, zakupy nie pochłoną całych waszych oszczędności, a menu, mam nadzieje, spełni oczekiwania nawet smakoszy dań typu fast-food. Całodzienne wyżywienie dostarczy Wam 1800kcal, aż 115g białka, 53g tłuszczu oraz prawie 200g węglowodanów. Dodatkowo wraz z posiłkami spożyjecie prawie 45g błonnika!

Paweł Szewczyk

Magister Dietetyki

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Diet-Food Super Ksylitol Fiński - 500g
25,90 PLN
Zobacz produkt
Trec Better Choice Erythritol - 500g
25,99 PLN
Zobacz produkt
Trec Better Choice Protein Pudding - 360g
40,50 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść