PROTEINS 15% OFF Code: BIALKO15
Trening

24-07-2020

Czy wysiłek na zewnątrz można potraktować jako trening?

Ruch to zdrowie – o tym wie chyba każdy, a jeśli ktoś jeszcze się zastanawia nad tym, czy rozpocząć swoją przygodę z jakąkolwiek aktywnością fizyczną, odpowiadam: Zdecydowanie! Wiele osób jednak się zastanawia, czy wysiłek podejmowany na zewnątrz można nazwać „treningiem”?

Sam pisząc ten artykuł zastanawiałem się: „czy wysiłek na zewnątrz można rzeczywiście nazwać treningiem”? Tak naprawdę zależy jaki jest to wysiłek. Ogólnie ze słowem trening przeważnie kojarzą się nam: trening na siłowni, trening piłki nożnej, trening wytrzymałościowy, interwałowy, funkcjonalny, czy wiele, wiele innych. Lecz czy pod trening można podciągnąć KAŻDĄ aktywność fizyczną? Więc odpowiadam: I tak, i nie!.

Jak rozumieć wysiłek fizyczny?

Jeśli jako wysiłek fizyczny na zewnątrz będziemy rozumieli chociażby: koszenie trawnika, prace w ogrodzie, sprzątanie podjazdu, mycie auta, czy wiele innych podobnych aktywności to wtedy nie będziemy mogli ich nazwać z oczywistych względów treningiem. Jeśli jednak wybierzemy jakąkolwiek inną aktywność fizyczną taką chociażby jak: jeżdżenie na rowerze, bieganie, granie w piłkę nożną/siatkówkę/koszykówkę – to wtedy będziemy mogli to nazwać pewnego rodzaju treningiem. W tym przypadku będzie to nic innego jak trening cardio, czy w zależności od intensywności trening interwałowy.

To w końcu trening, czy nie?

Powyższy temat również możemy rozpatrywać pod kątem tego, iż nie każdą aktywność jesteśmy w stanie wykonać z tą samą intensywnością na zewnątrz jak wewnątrz. Mówię tu głównie o treningu siłowym – chyba, że do dyspozycji na zewnątrz mamy tyle samo sprzętu co wewnątrz siłowni. Jednak czy z uwagi na to, że na zewnątrz będziemy mieli mniej sprzętu – nie możemy tego nazwać treningiem? Zdecydowanie nie! Będzie to również trening, jednak różnić się będzie dostępnością sprzętu, a nie klasyfikowaniem jej bądź nie jako trening. Fajnym przykładem jest trening na taśmach TRX – bez problemu możemy go wykonać na zewnątrz jak i wewnątrz, tak więc w obu przypadkach będzie to trening!

Podsumowanie

Podsumowując niniejszy artykuł chciałbym do pewnej rzeczy Was również zachęcić. Mianowicie chodzi mi o to aby bez względu na wszystko przeznaczyć sobie pewien okres czasu w ciągu tygodnia na aktywność fizyczną! Nie musi to być od razu rozbudowany trening siłowy, czy jakikolwiek inny! Każdy wysiłek fizyczny – nawet ten, który nie będzie nazwany treningiem – ma wspólną i bardzo ważną cechę – pozytywny wpływ na zdrowie, a w dzisiejszym świecie powinniśmy to stawiać zawsze na 1 miejscu!

Michał Lebiest

Trener personalny

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Trec Whey 100 - 2275g
169,99 PLN
Zobacz produkt
6PAK Nutrition VASO PAK - 320g
49,99 PLN
Zobacz produkt
BodyNetics Mini Power Band - 3 szt.
39,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść