EKSPRESOWA WYSYŁKA! 10% rabatu na pierwsze zakupy!
Trening

Niezbędnik na siłownie, czyli motywacja na treningu to nie wszystko!

  • 2309 odsłon
  • 0 komentarzy

Odpowiednia dieta i suplementacja, dobrze dobrany plan treningowy pod własne możliwości i zgodne ze swoim celem treningowym oraz prawidłowe nastawienie psychicznie to podstawy, jakie musimy spełnić aby osiągnąć sukces w każdym sporcie. Jednakże w tym wszystkim nie możemy zapomnieć o bardzo ważnych dodatkach, które powinny znaleźć się w naszej torbie treningowej!


Bez wątpienia najważniejszymi akcesoriami, jakie powinny znaleźć się w torbie treningowej każdego bywalca siłowni to te, które zabezpieczą nasze zdrowie przez kontuzjami. Mam tu oczywiście na myśli wszelkiego rodzaju usztywniacze i pasy treningowe. Na szczęście są to akcesoria, które bardzo często są przez nas używane, a ich korzystny wpływ na nasze zdrowie nie jest bagatelizowany. W trakcie treningu siłowego nasze stawy są narażone na bardzo duże obciążenie. Zarówno jeśli chodzi o trening ukierunkowany pod trójbój siłowy jak i pod sporty sylwetkowe. W każdym z tych treningów będziemy dźwigać ciężary i mimo zachowania nienagannej techniki bardzo pomocne mogą okazać się usztywniacze – na kolana, łokcie, nadgarstki. W trakcie wykonywania ćwiczeń wielostawowych, jak martwy ciąg czy przysiad klasyczny, przy obciążeniach maksymalnych (oczywiście dla każdego indywidualnie) niezbędny może okazać się pas treningowy, który zabezpieczy odcinek lędźwiowy naszego kręgosłupa przed bardzo dużymi przeciążeniami.

Wykonując trening pleców często spotykamy się z problemem uchwytu. Zamiast skupić się na pracy mięśni grzbietu za wszelką cenę dążymy do tego, aby utrzymać sztangę w dłoniach, lub aby nie wypuścić drążka wyciągu górnego z rąk. Pomocne mogą okazać się tutaj paski lub haki treningowe, które dla niektórych osób są niezbędne właśnie w trakcie treningu mięśni grzbietu. Zanim jednak sięgniemy po ten rodzaj akcesoriów, które praktycznie całkowicie wyeliminują pracę przedramion z wykonywanego ruchu, spróbujmy wykonywać dane ćwiczenia w rękawiczkach lub przy zastosowaniu gripów, które mogą okazać się wystarczające.

Bardzo ciekawym i coraz częściej używanym w trakcie treningu jest dzienniczek treningowy, na którym możemy zapisywać swoje postępy. Jest to zarówno bardzo dobre ułatwienie w kwestii zapamiętania swojego planu treningowego, ale przede wszystkim daje nam komfort zapisywania swojego progressu jeśli chodzi przykładowo o dobierany ciężar do każdego ćwiczenia. Bez wątpienia zmiana obciążenia treningowego to jeden z najlepszych metod treningowych, która warunkuje nasze postępy. Zapisując obciążenie treningowe możemy z treningu na trening dodawać nieznacznie ilość kilogramów na sztangę lub hantelki, aby zachować progresje ciężaru. Dzięki takim zapiskom możemy w bardzo prosty sposób przejrzeć nasz postęp na kilka tygodni wstecz i wyciągnąć wnioski co jeszcze możemy udoskonalić.

Dla wielu osób może wydać się to dziwne, ale muszę także wspomnieć o odpowiednim obuwiu, jakie powinniśmy zabrać ze sobą na siłownię. Coraz częściej niestety widzę osoby, które wykonują ciężkie ćwiczenia wielostawowe (przysiady, martwe ciągi), a zamiast profesjonalnego obuwia mają założone zwykłe klapki, w których później można wyjść na plaże! Zadbajmy o nasze zdrowie nie tylko w kontekście akcesoriów jak rękawiczki, paski treningowe, czy usztywniacze, ale pamiętajmy także o odpowiednim obuwiu. I nie mówię tutaj o bardzo drogim obuwiu dla trójboistów, ponieważ nie każdego będzie stać na taki zakup, ale przede wszystkim takie, które będą miały twardą podeszwę.

Na wielu siłowniach coraz częściej obowiązkiem jest używanie ręcznika w trakcie wykonywanych ćwiczeń. Niestety, ale wciąż bardzo wiele osób o tym zapomina. W trakcie treningu jedni pocą się bardziej, inni mniej. Nie chodzi tu jednak o sam fakt pozostawienia po sobie mokrej maszyny lub ławeczki, ale przede wszystkim o kwestię higieny osobistej. Skoro wymagamy od innych, aby pozostawili po sobie porządek, to osobiście również o to powinniśmy zadbać.

W torbie treningowej powinny się znaleźć także poszczególne suplementy, które są nieodłącznym elementem sportowca. Oczywiście do tej kwestii każdy ma podejście indywidualne. Niektórzy nie uznają stosowania odżywek, inni po prostu nie mają wystarczająco funduszy, aby móc sobie pozwolić na ich zakup. Mają one jednak bardzo duży wpływ na efektywność naszych treningów co w mojej ocenie nie powinno ulegać żadnym wątpliwością. Prawdziwym minimum w kwestii suplementacji, która powinna znaleźć się w naszej torbie treningowej to bez wątpienia węglowodany proste, aminokwasy rozgałęzione BCAA oraz odżywka białkowa. Taki zestaw przyjęty zaraz po treningu siłowym pomoże nam w krótszym czasie wrócić do pełni sił i na kolejnym treningu dać z siebie wszystko. Kolejnymi, bardzo przydatnymi odżywkami mogą okazać się wszelkiego rodzaju stacki przedtreningowe, które możemy przyjąć kiedy mamy gorszy dzień, a także stacki potreningowe, które podobnie jak wyżej wymienione odżywki zapewnią szybszą regeneracje po treningu.


Podsumowanie:
Kluczem do sukcesu bez wątpienia nie są najważniejsze akcesoria i dodatki, jakie możemy zabrać ze sobą na salę treningową, jednak mogą one okazać się bardzo przydatne. Nie tylko poprawią komfort naszego treningu, ale niektóre z nich przede wszystkim zabezpieczą nasze zdrowie i pomogą uniknąć bardzo niechcianych przez wszystkich z nas kontuzji.

Piotr Hapek
ZAWODNIK, TRENER, DORDCA DS. SUPLEMENTACJI

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Trec Pas skórzany szeroki
85,01 PLN
Zobacz produkt
MEX Knee Wraps Red (Opaski na kolana) - 1 komplet
59,00 PLN
Zobacz produkt
BODYPAK Shaker + Pillbox WARNING Green - 500 ml
19,00 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść