NOC ZAKUPÓW -12%  KOD: 12NOC

Nawodnienie okiem dietetyka

Na co dzień dostaje wiele pytań typu „Jak schudnąć z brzucha?”, „Lepsza woda takiej marki czy takiej?” po czym gdy dopytuję o podstawy tj. ilość wypijanej wody w ciągu dnia, ilość posiłków, podjadanie – niestety najczęściej okazuję się, że te podstawy kuleją.

Dlatego też w tym artykule przybliżę Ci dlaczego warto zacząć zmiany w stylu życia od podstaw. Skupimy się tym razem na piciu odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia. Nie szukaj drogi na skróty. Spalacze czy ziółka nigdy nie zrobią za Ciebie całej roboty.

Zacznij zmieniać nawyki od podstaw.

Pijesz max 2 szklanki wody dziennie? Za mało. Ile powinniśmy pić ? Normy Żywności i Żywienia zalecają 30 ml na każdy kilogram naszej masy ciała. Tzn, jeśli ktoś waży 60 kg powinien wypijać minimum 1,8 litra wody w ciągu dnia. Dlaczego to odpowiednie nawodnienie jest takie ważne? Już tłumaczę. Zapotrzebowanie na wodę, zaraz po zapotrzebowaniu na tlen, to warunek naszego życia. Woda to główny składnik naszego ciała. Jej ilość w organizmie waha się w granicach 45–75 procent jego masy i zależy od stanu fizjologicznego, płci, budowy ciała i od wieku. 

Picie odpowiednich ilości wody przede wszystkim:

- Usprawnia przemiany metaboliczne zachodzące w organizmie, a więc jest konieczna między innymi do sprawnej pracy tarczycy
- Wpływa na pracę układu pokarmowego – umożliwia rozpuszczalność błonnika i usprawnia przejście pasażu jelitowego (wypróżnianie)
- Wpływa na jakość i ilość mazi stawowej, a więc na stan naszych stawów !!
Pełni funkcje ochronne dla narządów wrażliwych tj. mózg, gałki oczne

Jakie są objawy odwodnienia?

- Pragnienie to pierwszy sygnał, jaki organizm wysyła, gdy potrzebuje wody. Nawet niewielki jej brak może powodować nieprzyjemne konsekwencje. UWAGA! Gdy odczuwasz pragnienie oznacza to, że już wypijasz za mało dla Twojego organizmu ! Popraw to
- Zmiany w kolorze lub ilości oddawanego moczu. Kolor moczu powinien być delikatnie żółty. Jeśli jest ciemnożółty lub pomarańczowy – pijemy za mało. Z kolei jeśli jest jasny, przezroczysto – być może pijemy za dużo. Warto jednak pamiętać, że niektóre pokarmy i lekarstwa mogą wpływać na kolor i ilość moczu.
- Zmęczenie lub senność. Utrata płynów w ilości 1-3 proc. masy ciała może powodować uczucie zmęczenia i senności podczas wykonywania codziennych czynności.
- Bóle głowy - utrata płynów o 1,4 proc. masy ciała powoduje bóle głowy oraz złe samopoczucie u zdrowych osób. Wypita woda potrafi także zmniejszyć ból głowy w ciągu 30 minut. Wniosek? Zanim łykniesz tabletkę – wypij 2 szklanki wody i przewietrz się
- Zmiany elastyczności skóry. CELLULIT Odwodnienie może powodować zmiany w wyglądzie i fakturze skóry. Dodatkowo: opuchlizna, opuchnięte kostki, twarz itd. Często zatrzymujesz wodę ? Pokrzywa czy ziółka nie pomogą jeśli nie pijesz dużych ilości wody ! To takie zaskakujące dla niektórych, że im mniej pijesz wody – tym bardziej ona się zatrzymuje w organizmie i możesz być opuchnięta/ opuchnięty. Dlaczego? Organizm widzi, że tej wody dostaje mało, więc sobie ją magazynuje.

A może właśnie Ty masz problem z regularnym piciem wody?

Zmień nawyki w 3 krokach:

1. Dobrze zacznij dzień:

Zaraz po wstaniu naszykuj sobie szklankę z wodą z cytryną/ imbirem lub zwykłą samą wodę i wypij ją w trakcie codziennej porannej rutyny. Uwierz mi – postawiona koło Ciebie pełna szklanka wody gdy się malujesz, szykujesz posiłek itd. zawsze skusi Cię do jej wypicia. Gwarantuje, że szybciej się obudzisz! Czy warto wypijać co rano wodę z cytryną ? Jasne, ale nie przypisujmy temu żadnych magicznych właściwości. Jednak warto i może to być też ciepła (ale nie gorąca) woda z imbirem, nie musi to być cytryna. Dlaczego warto? Polecam zwłaszcza jeśli masz problemy z wypróżnianiem, wzdęciami lub po prostu chcesz zadbać o jelita. Taka szklanka ciepłej wody delikatnie pobudzi jelita do pracy i przygotuje układ pokarmowy do tego, że niedługo pojawi się pierwszy posiłek.

2. Bierz wodę wszędzie ze sobą:

Stawiaj wodę tam gdzie siedzisz/ pracujesz. A jeśli wychodzisz - bierz przefiltrowaną wodę w butelce. Kolejny tip: kup super butelkę, która spodoba Ci się wizualne i będzie w Twoim stylu. Gwarantuje, że prędzej ją ze sobą zabierzesz. Nasze nawyki są powiązane skojarzeniowo. Dlatego warto kupić sobie atrakcyjną wizualnie butelkę lub do szklanki dodawać mrożone owoce, miętę, pomarańcze, cytrynę lub imbir.

3. Woda przy łóżku:

Wiesz, że po nocy uzupełnienie płynów jest niezmiernie ważne ? Dlatego Twój organizm nie będzie funkcjonować w 100% sprawnie, jeśli nie dostarczysz mu płynów zaraz po obudzeniu. Zdarza się, że przebudzisz się w nocy? Możliwe, że poczujesz suchość w jamie ustnej – sięgniesz wtedy po łyk wody.

Podsumowanie

Wiesz już dlaczego picie odpowiednich ilości wody jest tak ważne oraz jakie są konsekwencje odwodnienia. Dzięki temu warto docenić właściwości wody i zacząć zmiany od nawyku picia jej odpowiednich ilości ! Nie zaczynaj od końca i od małych szczegółów żywieniowych bo nie ma dróg na skróty w drodze po zdrowie i sylwetkę. Ja nie wyobrażam sobie dnia bez dużych ilości wody. W przeciwnym razie ból głowy i otępienie murowane. To jak? Poprawisz się ?

Paulina Górka

Promotorka Bodypak. Trener personalny i dietetyk kliniczny po Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz certyfikowany trener personalny. Ponadto uczestniczka wielu szkoleń o tematyce zarówno dietetycznej jak i treningowej. Na co dzień prowadzi pacjentów dietetycznie online oraz prowadzi treningi personalne z dojazdem i wirtualnie. Specjalizuje się w dietoteapii chorób autoimmunologicznych (m.in. Hashimoto, IO). Jej pasje to trening siłowy, joga i jazda konno.

regulations

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Trec CLA Softgel - 100 kaps.

49,99 PLN
Zobacz produkt

Essence CLA Conjugated Linoleic Acid - 90 kaps.

39,99 PLN
Zobacz produkt

Essence Coleus Forskohlii - 90 tabl.

49,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść
Dlaczego warto nam zaufać?
l s='Express shipping' mod='bpsocialproof'} Ekspresowa wysyłka
Bezpieczne zakupy SSL Bezpieczne zakupy SSL
Atrakcyjny program lojalnościowy Atrakcyjny program lojalnościowy
Obserwuj nas na Instagramie #bodypak