FREE INTERNATIONAL DELIVERY FOR ORDERS OVER 1000 PLN!
Suplementacja

WSZYSTKO CZEGO TWÓJ ORGANIZM NAJBARDZIEJ POTRZEBUJE PO TRENINGU [KRÓTKO I NA TEMAT]

  • 4885 odsłon
  • 0 komentarzy

Wiele osób zastanawia się co powinny dostarczyć swojemu organizmowi zaraz po treningu, by zapewnić sobie maksymalne możliwe efekty w postaci rozrostu beztłuszczowej masy mięśniowej, wesprzeć regenerację oraz rozwój siły fizycznej. Proponowane w tym opracowaniu preparaty to całkowita podstawa (kwestia umowna) i wraz ze zdobywaniem doświadczenia i poznawaniem swojego organizmu,  dowolnie będziecie modyfikować swój posiłek i suplementację potreningową. Oczywiście nikt nie proponuje wymieszania carbo, odżywki wysokobiałkowej, BCAA oraz kreatyny i wypicia w jednej porcji – byłaby to pewnie lekka przesada. Generalnie kierujcie się zdrowym rozsądkiem w każdej kwestii.


SUPLEMENTY, NA KTÓRE WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ:
1. Węglowodany proste/złożone:
Odżywki typu „carbo” wydają się w tym przypadku optymalne, ponieważ bazują najczęściej na maltodekstrynach zaliczanych do węglowodanów złożonych. Jednak posiadają one pewien procent scukrzenia, a więc węglowodany proste siłą rzeczy występują w każdej jej porcji. Wprowadzenie „carbo” do suplementacji pozwala na szybką regenerację zapasów glikogenu, oraz stanowią ciekawe źródło energii dla sportowców prowadzących bardzo intensywne i wymagające treningi.

2. Białko:
Białko stanowi bardzo istotny element diety każdego człowieka i dlatego właśnie warto postawić na ich wysoką jakość i pełnowartościowe źródła. Stanowi ono źródło wszystkich aminokwasów, które są niezbędne zarówno dla zachowania sprawnej regeneracji tkanek, ale także ich rozwoju (w tym oczywiście tkanki mięśniowej). Warto sięgać po sprawdzonych producentów, jednak najważniejszym aspektem jest pełnowartościowość danego preparatu. Zatem koncentrat, izolat, a jak ktoś ma wolną gotówkę nawet hydrolizat sprawdzą się znakomicie właśnie po zakończonym treningu, ze względu na ich szybkie przyswajanie (WPC < WPI < WPH – szybkość przyswajania rosnąco w prawą stronę).

3. Aminokwasy rozgałęzione (BCAA):
Aminokwasy rozgałęzione są niezwykle popularne wśród sportowców będących na redukcji (odchudzających się) ze względu na ich silne właściwości antykataboliczne. Prawdopodobnie pomyśleliście, że skoro w zestawieniu jest odżywka wysokobiałkowa to właściwie po co jeszcze dodatkowo znalazły się w nim BCAA (przecież białko jest źródłem aminokwasów, w tym BCAA). Oczywiście jest to prawdą, jednak umknął wam w takim przypadku fakt, że w białku występują wiązania peptydowe, które wymagają strawienia by następnie przyswoić uwolnione aminokwasy (uwaga nie dotyczy WPH). Preparaty bazujące na aminokwasach rozgałęzionych występują w postaci wolnej, a więc niemal zaraz po spożyciu porcji mogą być przyswajane i dostarczane do mięśni za pośrednictwem krwiobiegu.
Zastosowanie aminokwasów rozgałęzionych podczas cyklu masowego ma wbrew pozorom sens ze względu na fakt, że przyczyniają się do dodatkowej aktywacji szlaku mTOR. Dzięki nim nie tylko wesprzecie osiągane przyrosty tkanki mięśniowej, jej lepszą regenerację oraz ochronę przed katabolizmem, ale także oddalicie poczucie zmęczenia na treningu. Ich zastosowanie w sporcie jest niezwykle korzystne i właśnie dlatego cieszą się tak dużą popularnością. Warto wspomnieć, że BCAA stanowią około 35-40% suchej masy mięśniowej więc ich odpowiednia ilość w codziennym jadłospisie jest ważniejsza niż mogłoby się to wydawać. Pikanterii dodaje fakt, że nie są one syntetyzowane przez organizm człowieka, co wymusza ich dostarczanie z zewnątrz (wraz z posiłkiem bądź przy pomocy profesjonalnych suplementów).

4. Kreatyna:
Niezwykle anaboliczna substancja, która jednocześnie charakteryzuje się całkowitym bezpieczeństwem stosowania, co zostało już wielokrotnie udowodnione w badaniach naukowych. Stosowana jest w sporcie już przeszło 25 lat i z powodzeniem maksymalizuje osiągane beztłuszczowe przyrosty masy mięśniowej oraz siły fizycznej. Rynek suplementów jest bogatym źródłem wielu odmian chemicznych klasycznej kreatyny. Poza monohydratem bardzo popularne są: chlorowodorek, jabłczan a nawet cytrynian kreatyny.


PODSUMOWANIE:
Dopracowany i odpowiednio zbilansowany posiłek potreningowy praktycznie zamyka kwestię dostarczenia organizmowi wszystkich najważniejszych substancji (może z wyłączeniem kreatyny). Jednak nie każdy jest w stanie spożyć go odpowiednio szybko, by wstrzelić się w tak zwane okno anaboliczne. Właśnie Te osoby mogą sobie pomóc wykorzystując profesjonalną suplementację.

Paweł Zieliński
Specjalista ds. suplementacji, biotechnolog

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść