EXPRESS SHIPPING! 10% discount on first purchases!
Trening

KUBA WRÓBEL - Hardstyle – metoda treningu siłowego cz II.

  • 1440 odsłon
  • 0 komentarzy

Kettlebells pod spoty walki.

Kettle przeznaczone dla fajterów, mają wspomagać wszystkie funkcje fizyczne, które wykorzystuje się podczas walki. Podobnie jak w przypadku ćwiczeń z odważnikami, tak w przypadku wyprowadzania uderzenia czy kopnięcia, generujemy dynamiczny ruch z bioder, po czym rozluźniamy się by nadać ruchowi szybkość, na końcu generujemy mocne przypięcie ciała by uzyskać maksymalną siłę. Całość ruchu wspomagamy wyrzutem powietrza z przepony. Wszystkie te elementy sprowadzają nas do jednego meritum – trening z odważnikami nie może być luźnym bujaniem kettlem. Trening Hardstyle to umiejętność używania zarówno oddechu jak i napięcia ciała w odpowiednich fazach ćwiczenia. Dokładnie tak samo wygląda trening uderzeń i kopnięć.

Zauważ, że docelowy trening osób zajmujących się sportami walki to gównie zmęczenie wytrzymałościowe. Zwróć również uwagę, że żaden czołowy sportowiec dziedzin, w których używa się siły fizycznej, nie trenuje wyłącznie za pomocą elementów wykorzystywanych na zawodach czy turniejach. Strongman wykorzystuje elementy trójboju. Trójboista nie podnosi wyłącznie swoich „maksów”, lecz korzysta z innych metod treningu siłowego. Trening sprinterski sprowadza się nie tylko do biegu ale również do ciężkich przysiadów i ciągów. Dlaczego więc masz dublować elementy wykonywane w trakcie tarczowania, sparingów czy zadaniówek? Zamiast tego zajmij się BUDOWANIEM SIŁY! Jest ona fundamentem dla innych cech fizycznych (o czym mogliście przeczytać w pierwszej części artykułu). Dla przypomnienia - im mięsień silniejszy, tym mniej musi się skurczyć aby wytworzyć określona moc.

Aby Twój trening był efektywny, pracując z kettlami unikaj przetrenowania, ponieważ zmęczenie mięśniowe nie będzie adekwatne do generowania większej siły. Twój wysiłek powinien sprowadzać się głównie do trening układu nerwowego i umiejętności synchronizacji wszystkich mięśni w ciele w pojedynczym ruchu. Jaka jest w tym zaleta dla fajterów ? Przede wszystkim taka, iż trenując w ten sposób możesz stać się dużo silniejszy bez zmieniania kategorii wagowej.                   Co więcej – taki trening nie spowoduje u ciebie strat w szybkości, elastyczności czy dynamice.                                               
 
Szef Szkolenia Centrum Kettlebell Polska, Director StrongFirst Poland, StrongFirst Instructor SFG2/ SFB/SFL StrongFirst Team Leader oraz założyciel Zielonogórskiej szkoły Full Contact Figth Krav Maga, posiadający wieloletnie doświadczenie w systemach samoobrony i sztukach walki – Dariusz Waluś, wspomina także, iż w treningu dla fajterów, by  móc trenować siłowo, potrzebne są jeszcze 2 elementy – stabilność i mobilność. Mobilne ciało to możliwość pracy z większymi obciążeniami ze zmniejszonym ryzykiem występowania kontuzji. Jest również kluczowa w pracy we wszystkich czterech dystansach walki. Musisz jednak pamiętać, że jest pewna różnica między treningiem mobilności stawów a rozciąganiem mięśni. Bardzo ważnym elementem w treningu każdego fajtera jest rozciąganie. Należy rozciągać się w taki sposób, aby nie wywołać uszczerbku na sile, dynamice, precyzji i szybkości.         

Aby przekonać Ciebie jeszcze bardziej do odważników, warto wspomnieć, że w doświadczonych rękach są one wykorzystywane w trakcie rehabilitacji po odniesionej kontuzji, dlatego odpowiedni trening z odważnikami pozwoli Ci na zminimalizowanie potencjalnych urazów ciała.

„Siła do walki, to praca całego ciała z wolnymi ciężarami. Budowanie siły za pomocą kettlebell jest bezpieczne dla naszych ścięgien i stawów, a silne ciało to mniejsze ryzyko kontuzji”.

„Nie rób tego co jest łatwe, ale to co jest konieczne. Pamiętaj, ze Twoje wyniki są wprost proporcjonalne do ilości i jakości wiedzy jaka dysponujesz. Na szczęście nie wszystko musisz wiedzieć, ale musisz wiedzieć gdzie to znaleźć”.

Kuba Wróbel
Trener personalny

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

IHS High Kick - 420g
99,00 PLN
Zobacz produkt
BioTech Iso Whey Zero - 500 g
59,00 PLN
Zobacz produkt
Sport Definition That's The Whey Bites - 100g
9,90 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść