EXPRESS SHIPPING! 10% discount on first purchases!
Trening

MICHAŁ LEBIEST - Motywacja na 110% - co zrobić aby trening stał się nałogiem?

  • 1119 odsłon
  • 0 komentarzy

Każdy z nas miał chyba chwilę, w której powiedział, że warto coś w sobie zmienić, zacząć się ruszać, gdyż sylwetka nie przypomina tej z „okładki”, bądź po prostu poszukać „odskoczni” od obowiązków zawodowych, co powoduje coraz mniejszą ilość wolnego czasu na jakąkolwiek aktywność.

Zaczyna się to dość niewinnie – chęci są na najwyższym poziomie, samozaparcie, dyscyplina. Rozpoczynamy treningi, wszystko się wydaje być super, lecz do pewnego momentu. Przychodzi cięższy trening i związana z tym „obolałość mięśniowa”, dłuższy dzień w pracy, inne obowiązki i nagle okazuje się, że jeden, dwa, trzy treningi zostały odpuszczone, bądź brak jakichkolwiek efektów, a motywacja do dalszego działania spada. Jeżeli znajdziesz się już w takiej sytuacji – warto to jak najszybciej zmienić.

Niemal na każdym kroku możemy usłyszeć, że sport to zdrowie, ma wiele pozytywnych aspektów, lecz nie są to słowa puszczane „na wiatr”. Wiele badań wskazuje, że osoby, które zaczynają swoją przygodę z treningami, są bardziej zorganizowane, pełne energii, ale przede wszystkim zdrowsze!


Lecz co zrobić aby trening stał się nałogiem? Oto kilka wskazówek:

  1. Stawiaj sobie realne cele. Nie musisz od razu mieć wymarzonej sylwetki, nie załamuj się mniejszymi efektami na początku, tylko pracuj wytrwale nad tym, co sobie zamierzyłeś!
  2. Gdy nie chcesz trenować sam – wybieraj zajęcia grupowe. Nikt lepiej nie zmotywuje Cię do ćwiczeń jak partner treningowy i wzajemna rywalizacja!
  3. Zaplanuj dzień tak abyś miał czas na trening – to tylko godzina, a przynosi tak wiele korzyści, za które ciało niewątpliwie w przyszłości Ci podziękuje!
  4. Trening musi być dopasowany do Ciebie – rób to na co masz ochotę i przede wszystkim nie rób niczego wbrew swojej woli! Każdy trening traktuj jak coś dobrego dla Ciebie, a także jako naukę wytrwałości, samozaparcia i dyscypliny!
  5. Nie porównuj się do innych, gdyż jedna osoba może mieć szybsze efekty od Ciebie. Skup się na sobie i ciesz się każdą zmianą jaką zauważysz w swojej sylwetce, która będzie wielką motywacją do dalszych działań.
  6. Jeśli nie udało Ci się w przeszłości, zrezygnowałeś z treningu i obawiasz się tego, że teraz będzie tak samo – nie pozwól aby teraz się to powtórzyło. Zapytaj trenera personalnego jak osiągnąć swoją wymarzoną sylwetkę.
  7. Otaczaj się w gronie osób, które Cię będą dopingowały i pamiętaj na końcu, że robisz to tylko i wyłącznie dla siebie, a nie dla kogoś innego!
  8. "Brak wiary powoduje, że ludzie boją się przekraczać swoje granice, a ja uwierzyłem w siebie." (Muhammad Ali). Jedno zdanie, a tak wiele mówi. Motywacji do działania jest wiele, lecz to tylko Ty będziesz dla siebie największą motywacją. Nie bój się zacząć trenować, a zobaczysz, że będzie to trafiona decyzja i pokochasz aktywność fizyczną.
Michał Lebiest
Trener personalny

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

BioTech 100% Creatine Monohydrate - 500 g
46,00 PLN
Zobacz produkt
Sport Definition Carbonic - 1kg
21,00 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść