15% OFF FOR ORDERS OVER 250 zł CODE: SAVE15

Jak nie przytyć podczas kwarantanny? – część 6 – planowanie aktywności

Kolejna część naszego cyklu poświęconego zabiegom mającym uchronić Was przed zbędnym „balastem” w momencie względnego uruchomienia przed Wami. Wiemy nieco o kaloryczności i makrosach, potrafimy radzić sobie z głodem i nudą, planujemy także prawidłowo posiłki, ich przygotowywanie i spożycie. Wydawać by się mogło, że to wszystko, a jednak nie do końca! Dziś nieco o planowaniu aktywności fizycznej – to właśnie ona jest kluczem do wydatku energetycznego.

Utrudnione zadanie


Oczywiście – aktualnie nie pójdziecie do klubu, nie zrobicie klasycznego treningu, nie spotkacie się także ze znajomymi na przebieżce w parku – byłoby to nie tylko wysoce nierozsądne, ale także zabronione. Czy to oznacza, że mamy siedzieć na czterech literach z założonymi rękoma? Absolutnie nie! W zanadrzu masz całkiem spory arsenał o którym jednak musisz pamiętać i chcieć go wykorzystać!

Planuj – parę punktów dla zdrowia i sylwetki!


Jednym z najistotniejszych elementów, choć wydawać by się mógł banalny, jest ujęcie w swoim planie/rozkładzie dnia czasu na aktywność fizyczną. Naturalnie mamy teraz więcej czasu, jednak jeśli nie zarezerwujecie sobie konkretnej „godzinki” na trening – najprawdopodobniej czas „przecieknie Wam przez palce”, dzień się skończy, a trening nie będzie zrobiony. Tak więc – po pierwsze zaplanuj czas na aktywność! Po drugie – zastanów się nad tym jaki rodzaj aktywności lubisz i czy możesz wykonywać go bezpiecznie w domu/jego okolicach (pod warunkiem, że nie będą one zatłoczone, teraz nawet w parkach bywa ciężko). Jeśli lubisz biegać – możesz próbować biegów wokół bloku/domu czy chociażby biegu wahadłowego w niewielkim ogródku (jeśli nie dysponujecie bieżnią oczywiście). W przypadku roweru – najczęściej nie ma wielkiego problemu – wybierajcie jednak bezpieczne okolice i przemieszczajcie się po ścieżkach, dobrze byłoby także byście wyposażeni byli w maseczkę. Zwolennicy sportów „typowo” siłowych mają, wydawać by się mogło, jeszcze bardziej ułatwione zadanie – treningi izometryczne, ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, obciążniki wykonane z butelek wody, kartonów mleka, czy wreszcie użycie kettli, hantli czy worków obciążeniowych to świetne praktyki. Do podciągania możesz użyć drążka rozporowego lub najzwyklejszego trzepaka, różn

e wariacje pompek pozwolą aktywować mięśnie o których „nie mieliście pojęcia”, a ćwiczenie nóg i grzbietu możecie urozmaicić nawet przepychaniem samochodu osobowego.
Ostatnim z omówionych, choć absolutnie nie najmniej ważnym, aspektem będzie aktywność nie stanowiąca typowo elementu treningowego, element głośnego ostatnimi laty NEAT, a więc aktywności fizycznej nie związanej z treningiem. Każdego dnia pokonujemy (a w sumie to wykonujemy) parę tysięcy kroków w celu załatwienia rozmaitych spraw – zawodowych, prywatnych, czy po prostu spacerując i słuchając przyrody. Jedni robią 5, inni 8, a najwytrwalsi nawet i ponad 20 tysięcy kroków. To jak najbardziej element wspierający zachowanie zdrowia, ale także generator sporego wydatku energetycznego. Co w przypadku kiedy jesteśmy „uziemieni”? Naświetlę Wam ten aspekt w kolejnej części.

Paweł Szewczyk

Magister Dietetyki

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

MEX Wrist Wrappies Yellow - 1 komplet
18,99 PLN
Zobacz produkt
Power System Mata do ćwiczeń FITNESS YOGA MAT 4014 ORANGE
46,99 PLN
Zobacz produkt
Power System Haki Treningowe Power Hooks 3300 [Camo Grey] - 1 komplet
52,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść