PROTEINS 15% OFF Code: BIALKO15

Jak nie zwariować podczas urlopu – reset, a trzymanie reżimu dietetycznego/treningowego.

Urlop, a aktywność

Dieta, treningi, liczenie kalorii, rzeźba, masa – wszelkie te określenia stają pod znakiem zapytania, gdy na „pulpicie” pojawia się temat wakacji, wczasów i resetu. Osoby rzetelnie podchodzące do sprawy mają nie lada wyzwanie, aby całkowicie wyłączyć swoje myślenie o siłowni i treningach, a skupić się na tzw. „wywczasie”. Wakacje jednak chcąc nie chcąc – kojarzone są nie tylko z resetem pod postacią błogiego lenistwa ale i z ładowaniem baterii podczas aktywności. Nie do końca stwierdzenie, że wakacje = przybranie na wadze czy niezdrowe jedzenie, jest prawdziwe. Często na wczasach nasz NEAT (spontaniczna aktywność fizyczna niezwiązania z treningiem) jest znacznie wyższa aniżeli na co dzień, a pływanie/ rower górski i inne można powiązać z wszelką formą cardio na świeżym powietrzu. Jeżeli Nasz wypad to tzw. leżenie plackiem – warto wpleść w ten relax jakąkolwiek formę aktywności, chociażby krótki interwał, jogging na plaży czy inne. Dla bardziej „wkręconych” w sporty siłowe – oczywiście można wykonać trening w miejscowej siłowni (o ile nie spędzamy urlopu na odludziu czy odosobnieniu) w postaci FBW (całe ciało), nie forsując się nadmiernie – w celu uniknięcia kontuzji.

Wybór miejsca pobytu a dostosowanie aktywności/diety

Mając wybór odnośnie miejsca i otoczenia, gdzie spędzimy wakacje – warto jest ulokować się w pobliżu atrakcji, dzięki którym urozmaicimy nasz wypoczynek o aktywność fizyczną. Ciekawą opcją są szlaki rowerowe (górskie jak i nadmorskie), piesze wycieczki, wspinaczki górskie dla bardziej i mniej zaawansowanych czy długie nadmorskie spacery. Co do posiłków – żyjemy w czasach ogólnej dostępności pożywienia, jak i informacji nt. wartości odżywczych czy makroskładników. Wybierając gotowe posiłki – warto wybierać miejsca sprawdzone, rzecz jasna – ale i skłaniać się ku większej ilości warzyw i owoców (jako produkty najbardziej pewne w miejscach o odmiennej kuchni czy sposobie przyrządzania posiłków). Nie polecam liczenia kalorii (chyba, że ktoś czuje się dzięki temu pewnie
i bezpiecznie). W przypadku przyrządzania jedzenia we własnym zakresie – aby zminimalizować ilość czasu spędzanego „w kuchni” można pokusić się o owsianki/jaglanki/shake’i i inne szybkie i smaczne posiłki (nie powodując przy tym dyskomfortu na żołądku itp.) Bardzo ważny aspekt to oczywiście nawodnienie, które często jest pomijane podczas urlopowania - szczególnie w przypadku wakacji nadmorskich.

Osobnicze podejście do tematu

Co najważniejsze – wakacje nie są codziennie. To moment resetu nie tylko dla ciała ale i dla umysłu. Spędzanie czasu na tęsknym przypatrywaniu się budce z lodami, goframi czy kuchni danego rejonu – to bardzo słaba opcja wypoczynku. Regenerujemy głownie CUN/OUN (układ nerwowy) – dlatego nie powinniśmy wystawiać go na próby pokus, zakazów czy liczeniu kalorii. Zjedzenie gofra, ulubionych lodów, itp. nie spowoduje, że zniszczymy cały swój plan treningowo – dietetyczny. Ba! Jest możliwość, iż nawet zaplusuje w postaci sygnału dla organizmu, iż wszystko jest w porządku nie powodując jego nadmiernego „stresu”. Tzw. luz dla psychiki jest jednym z najważniejszych elementów środowiska kulturystyki i fitness – o czym wiele osób zapomina podczas planowania resetu i odpoczynku. Grunt to zachowanie homeostazy, zdrowego rozsądku nie krzywdząc przy tym siebie i innych.

Sylwia Pietrzak

Promotorka Bodypak

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione! Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

Sport Definition That's The Whey - 2270g
159,00 PLN
Zobacz produkt
Formotiva Ashwagandha Pro - 60 tabl.
12,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść