SPRÓBUJ RABATU 11%  KOD: 11LUTY
Trening

14-10-2022

Trójbój siłowy

Trójbój siłowy – co to jest i z czego się składa

Trójbój siłowy to dyscyplina sportowa, która z roku na rok przyciąga w swoje kręgi większe grono zwolenników. Nie jest ona jednak najłatwiejsza – wymaga dyscypliny, ciężkiej pracy, ale daje również wiele satysfakcji i przede wszystkim kształtuje charakter. W niniejszym artykule dowiecie się co to jest trójbój siłowy, z czego się składa i być może na końcu artykułu ktoś z Was pomyśli, że trójbój siłowy jest właśnie dla Was!

Jak wspomniałem na początku trójbój siłowy to nie jest bułka z masłem. Tu nie wystarczy zacząć ćwiczyć i wszystko stanie się łatwe. Z własnego doświadczenia nie napiszę Wam, że warto, że jest super i że to jest super zabawa, bo z trójbojem siłowym nie miałem sam nigdy do czynienia. Napiszę Wam jednak, że widzę wiele osób, które się tym zajmują i jedno napiszę na pewno – są to wspaniałe, a przede wszystkim bardzo wytrwałe w tym co robią osoby i to jest wspaniałe. Przejdźmy jednak do tego co najważniejsze – co to jest trójbój siłowy?

Jak sama nazwa wskazuje – trójbój siłowy składa się z trzech ćwiczeń:

     1. Przysiad ze sztangą;

     2. Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej;

     3. Martwy ciąg.

Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w tej samej kolejności, a każde z ćwiczeń wykonuje się w trzech podejściach, podczas których zawodnik stara się podnieść jak największy ciężar w każdym z ćwiczeń. Wyniki są sumowane, co daje wynik trójboju siłowego. Konkurencja trójboju siłowego dzielona jest na kategorie ze względu na wiek: weteranów, seniorów, juniorów oraz ze względu na klasę: mistrzowską klasę międzynarodową, mistrzowską klasę krajową, klasę I, II oraz III. Każda z kategorii podzielona jest na kategorie wagowe. Wśród mężczyzn są to kategorie: do 59, 66, 74, 83, 93, 105, 120 oraz powyżej 120 kg. Wśród kobiet są to kategorie wagowe: do 47, 52, 57, 63, 72, 84 oraz powyżej 84 kg. W przypadku gdy 2 zawodników z każdej z kategorii wagowych uzyska ten sam rezultat – decyduje waga zawodnika – lżejszy zawodnik w takim przypadku wygrywa.

Rekomendacja Bodypak dla Ciebie:

Trec CM3 + Citruline ATP - 360 kaps.
109,99 PLN
Zobacz Produkt
Zestaw przedtreningówek od 6PAK Nutrition
169,99 PLN
Zobacz Produkt
Mocne Stawy Kompleks 10 Składników FLEX PAK
124,99 PLN
Zobacz Produkt

Poniżej przedstawię zasady zaliczenia każdego z bojów:

     1. Przysiad ze sztangą – nie różni się wiele od klasycznego przysiadu ze sztangą z tyłu. Sztanga znajduje się na barkach, dłonie są w dowolnym miejscu na sztandze. Jedyna rzecz, która jest bardzo ważna, że powtórzenie zaliczane jest w momencie gdy uda znajdują się poniżej linii kolan. Następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej.

    2. Wyciskanie sztangi leżąc – głowa, tył barków, a także pośladki w pozycji startowej muszą dotykać ławki. Stopy zawodnika muszą leżeć cały czas na podłodze, a dłonie ustawione na gryfie – odległość pomiędzy palcami nie może przekroczyć 81 cm. Po odpowiedniej komendzie należy opuścić sztangę do klatki piersiowej, następnie po utrzymaniu jej w tej pozycji przez określony czas należy wykonać ruch w górę do wyprostu ramion.

    3. Martwy Ciąg – wykonywany jest dowolnym chwytem, a początek powtórzenia jest traktowany od momentu jak sztanga zostanie oderwana od podłoża. Próba może być zaliczona, gdy na koniec nogi będą wyprostowane, a barki ściągnięte do tyłu.

Przygtowania do trójboju siłowego różnią się od kulturystyki. Mniej zwraca się uwagę na wygląd sylwetki, a bardziej na jej sile w pojedynczych bojach. Różni się także ilością powtórzeń – przeważnie jest to 1-5 powtórzeń, gdyż ćwiczy się na większych ciężarach niż w klasycznym treningu siłowym, a także przerwami pomiędzy seriami, które mogą sięgać nawet do 5 minut.

Każda aktywność fizyczna – bez względu na to czy to będzie trójbój siłowy czy nie – zawsze będzie z korzyścią dla organizmu człowieka. Być może trójbój siłowy będzie dla Was? Jeśli tak i choć w najmniejszym stopniu się do tego przyczyniłem – będzie mi bardzo miło. Jedno Wam napiszę na pewno – warto mieć w życiu coś co Was uszczęśliwia, a przy okazji jest z korzyścią dla organizmu. Wiecie o czym piszę – o aktywności fizycznej!

Michał Lebiest

Trener personalny

regulations
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść
Dlaczego warto nam zaufać?
l s='Express shipping' mod='bpsocialproof'} Ekspresowa wysyłka
Bezpieczne zakupy SSL Bezpieczne zakupy SSL
Atrakcyjny program lojalnościowy Atrakcyjny program lojalnościowy
Obserwuj nas na Instagramie #bodypak