Trening

20-02-2017

Aerobiczna 6 Weidera. Działa? Jak trenować?

Kto w dzisiejszym świecie nie chciałby mieć pięknie wyrzeźbionego brzucha, by móc swobodnie czuć się na plaży. Jednak każdy kto walczył o uzyskanie „kostki” na brzuchu, wie jak dużo pracy trzeba włożyć aby go uzyskać. Różne metody treningowe, diety – droga do uzyskania rezultatów jest różna, lecz każda związana jest z systematycznym działaniem.


Jednym z popularniejszych planów treningowych na szczupły brzuch jest Aerobiczna 6 Weidera. Jest to zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha i poprawiających ich rzeźbę. Cały plan trwa 42 dni i składa się z 6 ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim bez żadnych przerw (jedyna przerwa jest pomiędzy seriami i wynosi około minuty), a kluczowym momentem ćwiczenia jest zatrzymanie ruchu na 3 sekundy. Na początku do wykonania jest 1 seria, a objętość treningowa zwiększa się z dnia na dzień i na końcu wyzwania do wykonania są 3 serie po 24 powtórzenia każdego ćwiczenia, co oznacza, że będziesz musiał/a wykonać 432 brzuszki!!!

Głównym celem „A6W” jest wzmocnienie mięśni brzucha i zgubienie nadmiernej tkanki tłuszczowej znajdującej się w okolicach brzucha. Jednak czy samo wykonanie ćwiczeń da upragniony efekt i będzie korzystne dla organizmu?

Na początku należy wskazać, że samo ćwiczenie mięśni brzucha nie spowoduje, że zgubimy nadmierną tkankę tłuszczową. Nawet najlepsze ćwiczenia nie będą przynosić rezultatów bez odpowiedniego odżywiania. Wykonywanie Aerobicznej 6 Weidera wymaga przede wszystkim systematyczności i prawidłowej umiejętności wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Zła technika, objawiająca się m. in. odrywaniem odcinka lędźwiowego od ziemi, nadmierne zginanie odcinka szyjnego kręgosłupa, czy chociażby prawidłowy oddech, może prowadzić do wielu kontuzji. Nie jest to jednak jedyna wada treningu. Mięśnie brzucha – jak każdy inny mięsień, czy to mięśnie klatki piersiowej, grzbietu, nóg – potrzebują czasu aby się zregenerować, co wykonywanie „a6w” nam uniemożliwia, gdyż trening odbywa się dzień po dniu.

Jak każdy temat – ten również jest kontrowersyjny. Znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy każdego planu treningowego. Nie odbiegając jednak od tematu – Aerobiczna 6 Weidera z pewnością nie jest przeznaczona dla osoby początkującej, która pragnie w ten sposób zrzucić zbędny balast z brzucha. Nigdy same ćwiczenia nie poparte odpowiednią dietą nie spowodują cudownych wyników. Nikt jednak nikomu nigdy nie może odebrać chęci, więc jeśli jesteś osobą zaawansowaną, wszystkie ćwiczenia wykonasz prawidłowo i dotrwasz do ostatniego dnia – wyrobisz w sobie konsekwencję, wytrwałość, kondycję i wzmocnisz mięśnie brzucha.

Michał Lebiest

Trener personalny

regulations

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

6PAK Nutrition Light Whey Probiotics - 700g

74,99 PLN
Zobacz produkt

Sport Definition That's the Whey ISOLATE - 600-640g

109,99 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść
Dlaczego warto nam zaufać?
l s='Express shipping' mod='bpsocialproof'} Ekspresowa wysyłka
Bezpieczne zakupy SSL Bezpieczne zakupy SSL
Gratisy do każdego zamówienia Gratisy do każdego zamówienia
Atrakcyjny program lojalnościowy Atrakcyjny program lojalnościowy
Obserwuj nas na Instagramie #bodypak