Trening

Akcesoria do treningu siłowego w domu

  • 1938 odsłon
  • 0 komentarzy

Postanawiasz wziąć się za siebie, myślisz sobie „ok, zacznę ćwiczyć”, jednak pierwsze kroki chcesz stawiać w domowym zaciszu. Może po prostu nie lubisz tłumów, lub tej całej klubowej atmosfery w klubach fitness. Może nie lubisz słuchać jak inny wzdychają podczas ćwiczeń, a bywa to czasem śmieszne, lub po prostu potrafisz skupić się tylko i wyłącznie będąc sam.


Masz trochę miejsca w domu i postanawiasz zakupić odpowiedni sprzęt do ćwiczeń, który pomoże Ci przeprowadzić efektywny trening całego ciała? Nie martw się, jedno już masz, swoje ciało. Ciężar własnego ciała doskonale nadaję się do domowego treningu, jednak same ciało nie wystarczy, aby osiągać progres, musisz zacząć ćwiczyć z ciężarami. Fakt, iż na ciężarze własnego ciała doskonale wyrzeźbisz mięśnie, jednak nie rozbudujesz ich tak mocno masowo jak przy użyciu sztangi czy hantli.

Pierwszym podstawowym urządzeniem bez którego się nie obędziesz jest ławeczka.
Prosta ławka, najlepiej z możliwością dobierania kąt ustawienia takiej ławki. Właściwie wszystko sklepowe egzemplarze posiadają regulowaną ławeczkę. Jeśli chcesz trenować całe ciało, musisz o tym pamiętać. Klatka składa się z dolnej, środkowej i górnej części klatki. Co prawda wykonując wyciskanie sztangi na ławce płaskiej pracują wszystkie włókna mięśniowe klatki, jednak górę klatki udoskonalisz tylko i wyłącznie wykonując wyciskanie na ławce skośnej. Cena ławeczki zaczynają się już od 200zł. Nie kupuj jednak plastikowego szmelcu, jak już inwestujesz w sprzęt zadbaj o to aby był solidnie wykonany. Zawsze możesz poprosić o pomoc sprzedawcę w sklepie sportowym. Jeśli dotychczas nie miałeś w ogóle stycznością z siłownią, nie kupuj sprzętu w ciemno przez internet, udaj się do sklepu i oceń sprzęt oraz o doradzenie w zakupie odpowiedniej do tego osoby.

Ok, masz już ławeczkę, co jeszcze jest ci potrzebne?
Do ławeczki obowiązkowo musisz zakupić sztangę. Sztanga długa o wadzę 20kg.  Przyda ci się nie tylko do wyciskania na ławeczce, ale i do robienia np. przysiadów, bądź wiosłowania sztangą.
Kolejną rzeczą jest sztanga krótka, najlepiej łamana. Za jej pomocą będziesz rozwijać siłę oraz mięśnie rąk, czyli bicepsa i tricepsa.

Bez hantli się nie obędzie. Kup dwa hantle z możliwością dokładania ciężarów. Nie ma sensu kupować hantli o stałym ciężarze, na takie coś mogą sobie pozwolić kluby fitness, które mają pełno miejsca na ustawienie stojaków pod hantle, Ty masz swoje paręnaście metrów kwadratowych, zatem potrzebujesz prostych rozwiązań. Dwa hantle z możliwością dokładania ciężaru na nie w zupełności wystarczą.

Kolejna sprawą jest zakup obciążeń. Na sam początek kup talerze o różnym ciężarze. 1kg, 2kg, 5kg i 10kg. Pozwoli Ci to na progresje ciężaru. Pamiętaj, aby trening na rozwój siły przynosił efekty, musisz dokładać ciężar ! Nie musi to być wcale 10kg od razu, wystarczy 1-2kg aby odnotowywać stały progres. Mając ławeczkę, sztangi oraz hantle, jesteś wstanie przeprowadzić trening całego ciała.

Skupmy się na pomocnych akcesoriach:
Jeśli chodzi o brzuch wystarczy kawałek maty, jednak jeśli chcesz udoskonalić swoje treningi, zakup drążek wmontowywany we framugę drzwi. Cena drążka to ok 30zł. Posłuży ci to unoszenia nóg w zwisie, oraz do pociągania się na drążku, czy to podchwytem, czy nachwytem, doskonale pracując nad mięśniami grzbietu.
Jeżeli starczy ci miejsca oraz budżetu, możesz zastanowić się nad kupnem modlitewnika, bądź popularnego atlasu do ćwiczeń. Często  w takim atlasie jest modliewnik, jest również „butterfly”, masz możliwość ściągania drążka z góry, a nawet prostowanie nóg w siadzie. Atlasy jednak nie są tanie, dobre atlasy zaczynają się od 1000zł w górę. Jeśli jesteś początkującym, uwierz mi, iż sztanga i hantle doskonalę sprawdzą się jako domowa siłownia. Atlas to tylko uzupełnienie. Największą masę, siłę oraz rzeźbę zbudujesz na wolnych ciężarach. Jeśli natomiast będziesz chciał przejść level wyżej, pomyśl nad zakupem karnetu do klubu fitness, w którym masz ogromny wybór przeróżnych maszyn do ćwiczeń.
Sam zaczynałem w domowym zaciszu i wiem z doświadczenia, że nic więcej nie jest potrzebne aby osiągnąć efekt wysportowanej sylwetki.
Daruj sobie sprzęt typu zaciskasze na poprawę uścisku dłoni, bądź gumy, które tylko pompują krew do mięśni, ale w żaden sposób nie jesteś wstanie zbudować na nich większej muskulatury.

Adrian Osiecki
Dietetyk sportowy

Blog jest napisany w celach informacyjnych. W żaden sposób nie służy do stawiania diagnozy, czy sugerowania metod leczenia. Pamiętaj, że artykuły zamieszczone na tej stronie nie stanowią fachowej porady medycznej (lekarskiej, farmaceutycznej itp.). Osoby czytające tę stronę internetową powinny przed podjęciem decyzji leczenia skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Na tej stronie nie ma informacji o lekach, a wszystkie preparaty to suplementy diety.

© UWAGA - ARTYKUŁ AUTORSKI BODYPAK - kopiowanie oraz rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych w sklepie BODYPAK.PL jest zabronione!
Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

Komentarze (0)
Zobacz
Dodaj Własny
Wyślij

Mogą Cię zainteresować wybrane produkty:

FA Nutrition Core Mass - 7kg
199,00 PLN
Zobacz produkt
PVL Mutant Whey - 908g
66,40 PLN
Zobacz produkt
Sport Definition Sauce ZERO [Barbecue] - 320ml
16,90 PLN
Zobacz produkt
Porównaj produkty
0
Usuń z porównania
Ukryj
Wyczyść