-15% na wszystkie BESTSELLERY  KOD: BEST15

Aerobiczna 6 Weidera. Działa? Jak trenować?

Podstawowe informacje dotyczące aerobicznej szóstki Weidera.
 Aerobiczna 6 Weidera. Działa? Jak trenować?
Ten artykuł przeczytasz w 3 minuty
Spis treści

Kto w dzisiejszym świecie nie chciałby mieć pięknie wyrzeźbionego brzucha, by móc swobodnie czuć się na plaży. Jednak każdy kto walczył o uzyskanie „kostki” na brzuchu, wie jak dużo pracy trzeba włożyć aby go uzyskać. Różne metody treningowe, diety – droga do uzyskania rezultatów jest różna, lecz każda związana jest z systematycznym działaniem.


Jednym z popularniejszych planów treningowych na szczupły brzuch jest Aerobiczna 6 Weidera. Jest to zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha i poprawiających ich rzeźbę. Cały plan trwa 42 dni i składa się z 6 ćwiczeń wykonywanych jedno po drugim bez żadnych przerw (jedyna przerwa jest pomiędzy seriami i wynosi około minuty), a kluczowym momentem ćwiczenia jest zatrzymanie ruchu na 3 sekundy. Na początku do wykonania jest 1 seria, a objętość treningowa zwiększa się z dnia na dzień i na końcu wyzwania do wykonania są 3 serie po 24 powtórzenia każdego ćwiczenia, co oznacza, że będziesz musiał/a wykonać 432 brzuszki!!!

Głównym celem „A6W” jest wzmocnienie mięśni brzucha i zgubienie nadmiernej tkanki tłuszczowej znajdującej się w okolicach brzucha. Jednak czy samo wykonanie ćwiczeń da upragniony efekt i będzie korzystne dla organizmu?

Na początku należy wskazać, że samo ćwiczenie mięśni brzucha nie spowoduje, że zgubimy nadmierną tkankę tłuszczową. Nawet najlepsze ćwiczenia nie będą przynosić rezultatów bez odpowiedniego odżywiania. Wykonywanie Aerobicznej 6 Weidera wymaga przede wszystkim systematyczności i prawidłowej umiejętności wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Zła technika, objawiająca się m. in. odrywaniem odcinka lędźwiowego od ziemi, nadmierne zginanie odcinka szyjnego kręgosłupa, czy chociażby prawidłowy oddech, może prowadzić do wielu kontuzji. Nie jest to jednak jedyna wada treningu. Mięśnie brzucha – jak każdy inny mięsień, czy to mięśnie klatki piersiowej, grzbietu, nóg – potrzebują czasu aby się zregenerować, co wykonywanie „a6w” nam uniemożliwia, gdyż trening odbywa się dzień po dniu.

Jak każdy temat – ten również jest kontrowersyjny. Znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy każdego planu treningowego. Nie odbiegając jednak od tematu – Aerobiczna 6 Weidera z pewnością nie jest przeznaczona dla osoby początkującej, która pragnie w ten sposób zrzucić zbędny balast z brzucha. Nigdy same ćwiczenia nie poparte odpowiednią dietą nie spowodują cudownych wyników. Nikt jednak nikomu nigdy nie może odebrać chęci, więc jeśli jesteś osobą zaawansowaną, wszystkie ćwiczenia wykonasz prawidłowo i dotrwasz do ostatniego dnia – wyrobisz w sobie konsekwencję, wytrwałość, kondycję i wzmocnisz mięśnie brzucha.

Trener personalny, który od 2016 r. nieprzerwanie pomaga ludziom zmienić ich sylwetki, nawyki żywieniowe i podejście do aktywności fizycznej. Pasjonat zdrowego odżywiania i siłowni. Związany ze sportem od 7. roku życia - wtedy pojawiła się piłka nożna. Jego przygoda z futbolem trwała aż 20 lat! Nową pasją Michała jest startowanie w zawodach sylwetkowych w kategorii "Men's Physique". Jego największe dotychczasowe osiągnięcie sportowe to 5. miejsce na zawodach FIWE w 2021 roku, ale nie odpuszcza i idzie po więcej!

Zostaw opinię